vineri, 26 octombrie 2012

Din lotul Albaştrilor. Nicolae Radu. La noi e bine

Din lotul Albaştrilor.
Rubrica prietenilor.                   Din nou Nicolae Radu



 

                La noi este bine.
            Ne bate o fericire de ne lasă urme.
Bucuria ne înconjoară fruntea cu spini.
Dragostea ne înţeapă cu vârful de lance.


            La noi e bine.
            Îngeri cu coarne de ţap, ne spală picioarele crăpate cu apă de baltă clocotită, suntem răstigniţi pe cruci metalice abia scose din cuptor. Se aruncă asupra noastră cu pietre colţuroase, ne zvârcolim neputincioşi sub ploaia de rocă.
           
            Insă la noi este bine.
            Câmpiile înverzite sunt departe. Izvorul, copacul, floarea, le desenăm din îndepărtate amintiri. Nu mai ştim nimic despre cei  pe care odată îi iubeam, sau speram că ne iubesc... Iubirea o fotografie ştearsă, făcută cine ştie când.


Odată cu deşertul, soarele ne arde şi pe noi. Noaptea până şi luna are razele fierbinţi.
           
            La noi este bine.
            Ne ciocnim unul de altul, nu  ne interesează, nu ne zâmbim, nu are rost să ne vorbim. Bărbaţi, femei, nu mai avem vârstă. Oglinda orizontului spălăcit de albastru, ne răsfrânge pe mine şi  pe tine inutil. Cel de alături sunt tot eu. Vedem aceleaşi filme care povestesc despre mine, cărţile pe care le citim au acelaşi personaj, tot eu. Nu mai sunt războaie, accidente, violuri. Ştirile au dispărut.

            La noi este bine.
            Dormim fără griji, visele au uitat drumul spre somnul nostru, adio coşmaruri sau chemări erotice. Am uitat să iubim. Să iubesc pe cineva de lângă mine seamănă a egoism. Să te sărut, e ca şi cum mi-aş săruta propriul trup. Singurul lucru care ne mai frământă  este întrbarea : când vom deveni ţărână?

            Speranţă ucisă.
            Moartea nu are nevoie de  noi, s-a plictisit de chipul meu. 
Caută pe cineva care să nu-mi semene.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu