luni, 11 iunie 2018

Două campioane



Poezia Direcţiei 9 şi Simona Halep, două campioane cu prestaţii luminoase, de excepţie, sâmbătă 9 iunie, în paralel cu mitingul a(uto)buzurilor statului paralel din tenebrele Pieţei Victoria. 

Bucureşti. For Friends / Philippe Chatrier. Paris. 

Să lăsăm de-o parte gunoaiele de plastic din guvern şi din faţa guvernului,  ca să nu stricăm imaginile. 

For Friends. 15,30. A trecut sfertul academic. Tudor Voicu încearcă microfonul. Sticle goale, fiare vechi… Nu merge! Umpleţi sticlele băieţi, berea e gratis! S-a strâns toată Direcţia 9, aproape! Plus ceva invitaţi speciali. Emil Lungeanu de pildă… 

Tudor încearcă din nou microfonul. 

Traian T Coşovei se aude! Se aude şi Adrian Suciu pe post de operator Orizont TV. „Iubite Ciprian Chirvasiu grijă mare la exprimare că se transmite!”. 

„Azi lansăm în pagină, nu la Ateliere în paragină, ci la Cenaclul 9, două cărţi. Ateliere în penumbră, cartea Letiţiei Vladislav ca o oază de umbră şi, după „patru zile cu nora” şi „mai drăguţ decât dostoievski”, cert, a sosit ora Angelei Baciu să lanseze în circuit turistic închis în miezul verii, pentru oameni vii, Hotelul Camberi, un vis cu stafii. 

Mai sunt şi multe alte momente le voi anunţa la timp potrivit. Pentru început m-am gândit să-i dau cuvântul lui Toma Ionescu, el având cu Halep ceva angajamente, sunt sigur că va fugi primul la un televizor.” 

Ce bine s-a gândit Tudor! După ce termină berea, are de la mine un suc! 

Am citit un poem. Ce frumoşi sunt tinerii protestând. Mă tem că pesediştii ăia triştii din piaţă vor crede că sunt ei.... Reproduc: 

ce frumoşi sunt tinerii protestând



ei sfidează maşinile
înotând în carosabil
contra curentului
şi încalcă flagrant
liberi
regulile de circulaţie
nescrise ale istoriei


jandarmi în costume negre
sub caschetele cu vizor
bălăngăne ritmat
bastoanele tonfa
limbi mute de clopot
spânzurători
ale crucii


fetele zâmbind radioase
le-au adus (jandarmilor)flori
şi le strigă în cască
ora întâlnirii
sub ceas
în parcul tei
ca să facă
dragoste


toată piaţa scandează
roşia roşia roşia
şi din spatele mulţimii
dinspre câmpurile
mănoase
vin transportoarele
blindate
încărcate cu roşii


un bărbos etern
într-o portavoce
schimbă
direcţia ţintei
mişcătoare
la guvern
la guvern


în palatul victoriei
s-a semnat ordonanţa


anul ăsta bulionul e gratis

Bulion cu bere nu-i o plăcere! În tinereţe beam suc de roşii, la votcă. Ajuns la masă caut în telefon transmisia TV de la Roland Garos. Fără folos! Telefonul nu răspunde la apel, probabil tot din cauza statului paralel.

Găsesc un site cu scorul online. Hait!...E deja 6-3 în primul set, pierde Simona! Fata asta are nevoie de mine, se simte trădată!... Eliberaţi zona!

Îmi iau cărţile încă nelansate, salut şi plec. Ce greu trec minutele spre casă. Drumul e lung. Ajung Stephans e tot călare pe calul alb. Doi zero în setul doi

Hai Simona, hai că se poate! Cred că m-a auzit şi s-a putut! Totul s-a sfârşit pe gândul meu într-un final fericit

Dimineaţă, surprinzător, nu m-am considerat trădător, paralel cumva cu poezia, căci am salvat-o pe Halep pentru România. Mi-am propus să citesc volumele celor două doamne, frumoase poete, până revine Halep în ţară. Ce plăcută povară!
Luaţi câte un eşantion! Tocmai coboară şi Simona din avion.


crucile

            Angel Baciu


la cimitirul din sulina
lumea se înghesuie
lume…
lumeeeeee…
nu e sărbătoare
se dă de pomană


cine a murit
cine ştie


mortul de la groapă
nu se mai întoarce
un pachet cu pui şi pilaf
uite şi sarmale în foi
de viţă


a-nceput să plouă
de varză n-veţi?!


crucile-s acolo
puse anapoda
păi ce
când mori
stai la rând?


am primit şi eu
doi covrigi
cu lumânarea aprinsă,
la grămadă
nu-s ca mortu acesta,
apuc să zic
nu contează
viii cu viii, morţii cu morţii
se aude vocea piţigăiată din spatele meu


ni se strigă
să înaintăm


37

      Letiţia Vladislav


Furişează-te în mine
cu ţipătul albatroşilor,
umple-mi ziua cu viaţa visată
şi niciodată trăită,


pentru că întotdeauna
am fost doi pe două drumuri,


lasă-mi mirosul de sare în păr
şi pe retină
umbra acelui trup gol,


beat de dorinţele
ultimei judecăţi.
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu