luni, 16 iulie 2012

"Victime urgisind victime"


            Să fiu şi eu unul dintre postaci?
          Dacă mă explic, ar însemna că îmi fac o vină? Un om la care ţin a avut o răbufnire împotriva năimiţilor de o parte şi de alta a baricadei, care mânjesc blogosfera şi presa mai mult sau mai puţin angajată politic, concurând exacerbarea televiziunilor, unde deja se luptă la baionetă.
          „Călăi urgisind victime, victime urgisind victime!”
          Aş putea comenta despre călăi, chiar mie mi se pare, nu mă victimizez, că-i pot distinge. Nu sunt importanţi, cu toate că ar putea deveni periculoşi dacă-i lăsăm să prolifereze.
          Mai periculoase îmi par ideile fixe. Lipsa îndoielii din judecăţile lor, era să scriu „judecăţile de valoare”, uitasem că valorile nu-şi găsesc rostul acum în frontul social politic în care, cu voie sau fără de voie, cu ghilimele sau nu, am fost circumscrişi.
          „Cine nu e cu noi e împotriva noastră!” Sintagma a făcut în istorie sute de mii de victime. Pe cei care susţin asta îi recunosc, sunt călăii. Ei sunt şi de o parte şi de cealaltă. Doar că de una din părţi, s-au coalizat toţi de-a valma, într-o idee fixă. Băsescu e ideea lor fixă. In numele ei mint, încalcă reguli, legi, norme şi nu în ultimul rând constituţia.
          Când marea e în furtună şi corabia  în derivă, nu e menirea echipajului să scoată din rol comandantul. Iar comandantul, are obligaţia acostând în primul port, să consulte echipajul nemulţumit dacă mai e dispus să continue împreună. Dacă nu, îi plăteşte simbria şi-l  schimbă. Doar el comandantul are datoria şi răspunderea implicită, avand un contract încheiat, să aducă la capătul cursei corabia.
          Mă întorc pe frază şi trebuie să demontez şmecheria de ambele părţi. Romania nu e o corabie, preşedintele nu-i comandant de navă şi poporul nu e un simplu echipaj să-l schimbi după ce-i dai simbria. Şi nici Referendumul nu-i cacialmaua dintr-un joc de cărţi, îmi permit să adaug.
          Pot fi crezut că nu-mi place Băsescu? Întreb! N-are staif, n-are diplomaţie, are scăpări în limbaj, nu e mediator cum pe bună dreptate a fost acuzat, e prea obişnuit ca om, cu bune şi rele. Mi-aş fi dorit ca tot românul un altfel de preşedinte.
          Dar referendumul, are dreptate, se joacă cinstit şi el nu minte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu