sâmbătă, 15 august 2015

Pe ele, pe ele, mama lor de stele!



Un amic și-a lansat o carte. Povestiri despre ziua de mȃine. Cartea și-a lansat-o la bibliotecã, cu prietenii, iar la Librãrie Mon Cher, a lansat berile cu aceiași prieteni, cã doar n-ai cum sã lãși omul singur la greu! Treb’șoara asta a doua, a fost mai lungã, suficient sã ajung acasã exact la ultima minge, asul pe care Simona Halep l-a scos din mȃnecã ȋn meciul cu Kerber, de-a vãzut nemțoaica mai multe mingi pe teren. Acu și eu, din unghiu ȋn care mã aflam, mãrturisesc mi s-a pãrut cã vãd tot douã mingii, dar am gȃndit cã a doua era umbra. Nu l-am ȋnțeles pe bietul Colțescu, el din trei n-a vãzut niciuna! Dar cum eu am ȋncredere la tenis ȋn arbitru, am urcat la pupitru și m-am culcat fericit.
Nu mai țin minte cu cine am compatibilizat pe linia fierbinte traversȃnd noaptea, doldora de perseide, ca bradu ȋmpodobit de Crãciun. Cu Simona sau cu Povestirile lui Nicolae Radu? Cert e cã m-am trezit ȋn ajun, adicã ȋn ziua de mȃine, de ieri, mã rog… cu gȃndul ãl bun sã le las dracului de plãceri pasagere, sã pãrãsesc gașca din beciul ãla rece cu bere, bașca, sã nu mai ratez meciul cu Radwanska. Trece evenimentele peste noi fãrã haltã, ca trenul pe baltã!
M-am instalat la televizorul Dolce la ora fixatã și ce sã vezi? Se cȃnta numai polce dupã polce, nici tu ardeleanca, ȋnvȃrtita, o sȃrbã adevãratã, ceva!... 6-0 pentru polonezã ȋn primul set.
Un adevãrat scandal, iar a rãmas  codul fiscal, fãrã buget!
Cãzuse cerul pe mine! Era mai bine sã dau fuguța la o terasã, ȋn loc cu verdeațã!... A plecat și Simona la baie ca sã se ȋnmoaie pe fațã cu apã, de ceațã. 
Uite brȃul trece rȃul și mȃndruța potecuța! 
Drãguța de ea! S-a spãlat pe fațã, și cum strãlucea! 6-3/ 6-1/ Fantasticã revenire ȋn seturile doi și trei!  Ȋmi venea a striga ca la mȃnãstire:
Pe ele, pe ele mama lor de stele!... dar mi-am venit ȋn fire. Domol Ionescule, cã te leagã ãștia de viol!

Furat cu vorbele am uitat ȋn ziua asta sfanta sa zpun La multi ani! tuturor Mariilor pe care le știu sau nu le știu ȋn viata mea. 

Un comentariu:

  1. Constantin Chira PASĂREA COLIBRI micuţa pasăre colibri,gingaşă
    1 min · Îmi place

    RăspundețiȘtergere