vineri, 30 mai 2014

Bookfest. Ziua II-a

Fǎrǎ îndioalǎ lansarea cǎrtii Istoria politicǎ a literaturii române postbelice la editura RAO este evenimentul nr1 al acestei ediţii Bookfest.
 *
          Sǎ încep cu surpriza personalǎ. Ea a început sǎ se consume în drumul spre casǎ, când, rǎsfoind Istoria politicǎ a literaturii române postbelice, lansatǎ de profesorul universitar, doctor în filologie, sociologie și teologie, prozatorul, poetul și eseistul Petre Anghel (aș putea continua cu criticul, sociologul, pictorul etc), la pagina 221 am dat de un subtitlu.
          5.8. Un cenaclu de provincie: „Liviu Rebreanu” din Pitești.
          Am parcurs cu înfrigurare cele douǎ pagini dedicate vremilor și întâmplǎrilor pe care le știam atât de bine și nici de data asta profesorul Petre Anghel nu m-a dezamǎgit. Dat fiind tematica abordǎrii, nu se putea ca un fin și documentat analist sǎ nu pǎtrundǎ semnificaţia unor fapte pe care eu le-am expus subiectiv în Dosarul Albaștrii fenomenul Pitești 1971, beneficiind(ce cuvânt parșiv!), de trǎirea directǎ a unor evenimente care mi-au marcat existenţa. Grupul de tineri piteșteni talentaţi, Albaștrii (dat de securiști de la numele revistei Albastru, pe care doream s-o editǎm), în loc sǎ parcurgǎ drumul spre a deveni certitudini literare, au fost deturnaţi și împinși sǎ urce Golgota, ca dușmani ai poporului.
          Dupǎ ce mi-am citit dosarul la CNSAS și oarecum pǎrea cǎ m-am eliberat prin scrierea Dosarului Albaștrii, datoritǎ faptului cǎ acea caarte e împiedicatǎ sǎ circule mi da dreptul sǎ cred cǎ încǎ mai lucreazǎ securiștii.
          Asemenea demers fundamental ca cel pe care l-a început maestrul Petre Anghel (tomul va fi continuat), e un act de patriotism care în deșertul minciunii cu care s-a impregnat ţara, ne mai dǎ un strop de apa vie și puţinǎ încredere. Dea Domnul sǎ-i dea putere sǎ continue!



Un comentariu:

  1. Liviu Dan Interesanta intamplarea "Albastrii" redata de dumneavoastra si domnul profesor Petre Anghel.

    RăspundețiȘtergere