marți, 9 noiembrie 2010

SuperBlog _ Etapa XXVI-a _ Toyota ca marcă ITI

 Nume proba: Propuneri de inovatii si proiecte CSR marca Toyota

Poezie


N-am înţeles v-asigur nici o iotă
Din ce se cere astăzi în concurs,
Dar stând în dreapta-faţă la Toyotă,
Poate-mi revin desigur, pe parcurs.

M-aştern la drum zburând printre coline
Şi peisajul intră prin parbriz.
Natura a lucrat atât de bine,
Dar omul a mai fost, în preaviz…

Pe-aici, la dreapta se-ntindea pădurea
Pe sute de hectare cum să zic.
A venit omul negru cu securea
Şi din pădure n-a rămas nimic

De-aici un râu se despletea în vale
Şi caprele de munte-şi spălau chipul.
Cu utilaje grele şi cazmale,
Alţi oameni negrii au spălat nisipul.

Apoi s-au dus în treaba lor murdară,
După ce aurul se isprăvise.
Si-n urmă, râpa a rămas să ceară
Memoriei rănite, dreptul ei la vise

Ici-colo, coşuri mari cât turnul
Descarca –n cer, direct, tot fumul.
Şi norul se zburleşte, taciturnul
Şi parcă se-ngustează drumul

Dar companiile au luat aminte
S-au sfătuit şi-au stabilit concepte
Nu mai puteam să mergem înainte
Pământul nu mai răbdă să aştepte


Teorie

  • CSR (Corporate Social Responsibility) este o concepţie referitoare la contribuţia pe care trebuie sa o aiba companiile în dezvoltarea societaţii moderne. De-a lungul timpului, aceasta contribuţie a fost teoretizată diferit de mai multe curente de gandire. Iniţiativele “responsabile” ale companiilor au fost denumite printr-o varietate de termeni: corporate citizenship, corporate philantropy, corporate societal marketing, community affairs, community development etc.
  • Vor fi în 2020  1,2 miliarde maşini ,dublu fată de numărul maşinilor aflate în circulaţie acum. Sunt necesare decizii potrivite care treebuie sa se asigure că emisiile poluante nu vor alimenta angoasele dezastrelor. Drumul către maşina ecologică cu siguranţă nu e uşor.
  • Toyota se înscrie în avangarda  preocupărilor ECO hibrizii ei, gen Prius sau Auris, care folosesc motor electric în combinație cu cel classic circulă cu succes pe drumurile publice contribuind la dimuarea gazelor toxice atât de incriminate în contextul încălzirii globale.
  • Cercetătorii companiei lucrează în continuare în războiul declarat motoarelor clasice şi implicit marilor magnaţi ai petrolului, pe domeniul larg deschis resurselor energetice cu mici influienţe asupra mediului.
  • Responsabilitatea unei companii este nu numai faţă de mediu dar si faţă de societate, interesul public find o latură fără de care nu poate creşte un brand în sufragiile cumpărătorilor

·         Programele de CSR te ajuta sa te diferentiezi de concurenţă şi să obţii loialitate faţă de brand

N-am să dezvolt pe fiecare în parte, dar apreciez vis-à-vis de Toyota, că de-a lungul timpului a vrut şi a reuşit să fie un bun cetăţean corporativ local, respectat şi admirat de comunitate.
Toyota prevede contribuţii financiare şi practice pentru proiectele care vizează să îmbunătăţească viaţa durabilă a societăţii. TFfE, organismul creat în Europa  sprijină proiecte în diferite ţări pentru abordarea cu competenţă a problemelor de mediu, siguranţă rutieră şi învăţământ  tehnic

Parteneriatul dintre Toyota-România şi asociaţia ecologică MaiMultVerde, e deja arhicunoscută.
Multe alte campanii precum “Campania lunii verzi” cu sfaturi utile pentru un condus ecologic.
“Verificarea de vară” gratuitate oferită în vara acestui an înainte de concediu tuturor posesorilor de automobile Toyota
Reducerea ,refolosirea, reciclarea pe intreaga durată de viaţă a maşinilor luată în calcul încă de la faza de proiectare, reţelele de service şi reţeaua autorizată de colectare bine organizată în Romania, stau mărturie că japonezii nu spun vorbe-n vânt. 

Şi altă subcategorie
Ce inovaţii si proiecte sub efigia brandului Toyota văd eu posibile în viitor ?
Pornind de la faptul că japonezul tace şi face, şi pentru că autismul la noi e un teritoriu aproape virgin pentru statul roman, rezonanţa unei abordări, în sensul implicării ar fi benefică. Dotarea unei grădiniţe cu toate cele necesare sub patronajul lor, ar face o impresie deosebită.
O succesiune  de brainstorminguri  organizate în facultăţile tehnice printre studenţii români, cu subiecte legate de automobilul viitorului, idei şi cerinţe sub forma unei competiţii care să ofere ca premiu o excursie la concernul Toyota grupului câştigător este o altă propunere.
Organizarea unui concurs de poezie, iar câştigatorului sa-i fie publicat volumul pe  cheltuiala companiei (Ce bine-ar fi să fie volumul meu Îngeri surfând care inca nu are sponsor)
Organizarea anuală a unui concert  cu invitaţi de marcă şi gratuitate pentru posesorii de automobile Toyota.
Şi mă opresc aici să dau posibilitate şi celorlalţi din “grupul de lucru” să se exprime.

2 comentarii:

  1. daca gasesti un sponsor pt volumul tau....sa ma inviti la lansare....

    RăspundețiȘtergere
  2. Va trebui sa gasesc inca nu am facut demersuri.
    Si nu uit...

    RăspundețiȘtergere

Ma intereseaza comentariile ,fie si rautacioase