marți, 1 septembrie 2015

Ioneṣtii de Canterbury


Foto Cristina Florescu
Nu ṣtiu cum sã scriu despre Londra! Ca despre un Eldorado turistic?... Am vazut prea putin din el. Ca despre un leagãn al istoriei lumii?... Nu sunt într-atât de documentat. Ca despre o citadela a culturii?... Nu îndraznesc sã-l supãr pe Marele Will.

Pânã am sã mã hotãrãsc cumva, voi face azi un ocol strategic în sud-estul insulei, revenind în Comitatul Kent ṣi anume la Broasters, reṣedinţa noastrã temporarã unde suntem încartiruiţi la o nepoatã dragã mie, singura englezoaicã cu numele Simina, dar nu ne vom opri nici acolo, cãci s-a hotãrât cu o zi înainte în conclav sã mergem împreunã sã vizitãm Canterbury, cu douã maṣini în echipaje complete de câte cinci. La ducere am ales sã mergem prin Margate, iar la întoarcere am trecut prin Ramsgate pe ṣosele la fel de strâmte pe care, ca sa depãṣeṣti un vehicul, ar trebui sã fi dispus sã te riṣti într-o aventurã.
Ajunṣi la destinaţie, acolo unde cu siguranţã Sfântul Augustin de Catenbury, trimisul papei, nu a avut nici o problemã sã aṣeze pe pãmânt englez prima abaţie, cam prin secolul VI, la sfârṣit, noi am avut ceva probleme pânã am gãsit locuri de parcare.
Despre catedralã, las sã vorbeascã doar Nikonul, eu mai adaug doar cã aici este capul bisericii engleze de pe vremea când Papa Grigore cel Mare l-a fãcut Episcop pe Augustin ṣi l-a însãrcinat sã-i evanghelizeze pe englezi. De atunci ṣi pânã azi, a rãmas ca Arhiepiscopul de Canterbury sã fie cel ce-i încoroneazã regii Marii Britanii.
La întoarcerea acasã am schimbat impresii cu nepoţii, cei trei copiii ai Siminei, Jo-jo, Alfred si printesa Annie, ṣi am mâncat clãtite. Trebuie sã vã spun cã ei nu stiu deocamdatã o boaba româneṣte, tot ca mine engleza, dar ne-am înţeles foarte bine! Fiecare pe limba lui. Mie mi s-a dezlegat limba de la un whiski cu gheaţã…


















3 comentarii:



  1. elena leopold ionita

    16:29









    1
    Răspunde




    Vacanta placuta !

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristina Ionescu Niculescu Mă bucur pentru voi și mai ales pentru Alexandru.

    Îmi place · Răspunde ·

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristina Florescu Multumim Cristina. Sa stii ca Alex e cel care ne-a scos in lume emoticon smile

    RăspundețiȘtergere