luni, 22 mai 2017

Noaptea poeziei cu Firiţă Carp la Direcţia 9, sau invers



Rătăcind pe străzile vinului l-am descoperit pe Firiţă Carp. Ne aştepta cu o luminiţă în mână, strecurată în spatele uşii dintr-o lanternă de buzunar, ca un adevărat detectiv literar. Ne-a făcut pârtie cu lumina pe scări, în întuneric, nu se mai terminau scările, pare că traversasem toate stările din ţinutul siberic…
De unde era să ştim că la capătul drumului vom ajunge direct în rai?... Fierbeau sarmalele la foc mic, mămăliga bolborosea într-un tuci, fasolea scotea vălătuci de aburi în altă oală… Parcă se punea de-o răscoală într-un festin de haiduci!
Florin Dochia ne aştepta în ţinută de gală, cu eşarfa legată la gât şi ilic negru elegant, hotărât să ne întrebe înainte să ne-aşezăm la masa bogată, dacă aveam fiecare poezia la noi?
Doar Cristina n-o avea, dar ea era poezia însăşi din noi, nu-i aşa?... Dochia insista, vroia, era important de ştiut, ne-a întrebat pe fiecare dacă am adus-o, despre poezie vorbesc, îmbrăcată cu rochia albă de noapte, sau nud… Am prins nişte şoapte, nu mă feresc să recunosc şi acum le aud în parfum de mosc!
Ne-am făcut plinul cu bunătăţi, a curs vinul din soiuri alese cu dulceaţa lui şi poezia a dansat pe mese. Doamne! Şi ce mai fese avea dimineaţa, înainte să se lase ceaţa peste umbra soarelui!...







Fotografii. Cristina Berinde











Fotografii: Florin Dochia

2 comentarii:

Ma intereseaza comentariile ,fie si rautacioase