duminică, 25 august 2013

Dialoguri cu Pasărea ceţii



          Risc să devin plictisitor şi agasant. Simona Halep a câştigat turneul de tenis de la New Haven în finala cu Petra Kvitova. Este dovada că Pasărea ceţii ştie să-şi aleagă eroii. 6-2. 6-2. fără replică şi fără dubii. Bravo Simona! Mi-ai mai înseninat o zi!

          Nu mult înainte de miezul nopţii când am aflat vestea, mi-a venit în minte o imagine care mă marcase profund dimineaţă şi pe care am urmărit-o în direct pe fereastră, nu la televizor, până spre ora 18. Trei muncitori cu târnăcoapele, săpau în credinţă în faţa blocului un şanţ, trebuiau înlocuite ţevile de gaze. Fără să mintă sau să păcălească soarele, cu tot corpul concentrat să nu risipească inutil energia care îi ţinea în picioare. Izbeau încrâncenat pământul uscat şi avansau în tăcere.

          Aruncate pe mal, la umbră, stăteau inutil căştile lor albe de protecţie. Am revenit la fereastră de mai multe ori, enervat de televizorul care zornăia în van coroanele de tinichea ale regilor Cioabă. Moderatorul, ca o babă, repeta fără noimă întrebări grele şi deştepte despre proiecte, despre priorităţi în etnie. Sudoarea şi întunericul li se aşezase celor doi pe frunte. Abia de se mai zăreau de mărunţi ce erau, prăbuşiţi pe un munte de prostie.

          Căştile de protecţie ale muncitorilor de la gaze rămăseseră mult în urmă şi târnăcoapele continuau să muşte pământul cu cerbicie, de parcă descoperiseră filonul adevărat al aurului dacilor. Nu cocoşeii ţiganilor, ăia s-au topit de mult în buzunarele bulibaşilor

          Trecând peste şocul fizic şi imagistic al celor trei atleţi, tulburarea aceea venită cumva din alt timp care mi-a clătinat perspectiva deja bine împământenită, că munca e făcută pentru roboţi şi românul şmecher din fire, cu o înţelegere superioară, are altă menire în prezent şi alt targhet, se orientează către parlament, sau merge la guvern, îşi arată îndrăgostit de propriul său glas harul flecar la televizor, cântă în cor pe nas ca un artist adevărat cu voce gravă, slavă liderului său politic, românul a evoluat, n-a rămas în neolitic păstor, să-şi taie răbdător doar de paşti mielul gras.

          Mă întreb şi-acum nedumerit ce au comun cei trei zei ce săpau în zorii dimineţii în faţa blocului, cu victoriile Simonei Halep şi-mi răspunde simplu senin Pasărea ceţii de la faţa locului, parcă îzbindu-mă în frunte cu bricheta.

          „Bătăturile din palmă care ţin târnăcopul sau racheta.”


2 comentarii:

  1. Gîrjoabă Gabriel iti multumim ..felicitarile sunt de prisos!!!!
    acum 2 ore · Îmi place

    RăspundețiȘtergere
  2. Tatiana Constantinescu · Prieten(ă) cu Virgiliu Firescu
    plictisitor,,,agasant,,,,pentru cineva care isi insenineaza ziua bucurandu-se de succesele celor care ne reprezinta peste tot in lume?felicitari simona,,,,si felicitari domnule ionescu ,,,,,
    acum 7 ore · Îmi place

    RăspundețiȘtergere