vineri, 9 februarie 2024

Un milion de cititori

 


              Se spune că elefantul poate trăi cel mai mult dintre mamifere, undeva între 150 şi 200 de ani. Greu de dovedit mai ales că nu s-a gândit nimeni în vechime, să cresteze câte o linie pe tulpina unui arbore sequoia la revelionul dintre ani şi să desemneze apoia o maimuţă, s-o înveţe mai întâi carte şi cocoţată pe umere să numere mai departe anii crestaţi de la naşterea unui pupil sau pupilă de elefant…

              Nici mai târziu către noi, nu s-a inventat registru de stare elefantilă.

              Abia în zilele noastre inteligenţa artificială (IA) pare să-şi fi luat măsuri pentru o maximală cunoaştere. IA ştie tot ce vrea EA.

              Eu am în momentul de faţă un interes pentru păsări. Statistic vorbind, cele mai longevive păsări sunt papagalii, vulturii şi neamurile de ciori, surori vitrege, tot din sămânţă de vulture, rătăcită în Lamium purpureum(nu-mi permit traducere!...).

              Ultimul Te Deum se întâmplă când se apropie ceasul, pe o plajă retrasă lângă apă, după ce păsările ating onorabila vârstă între 50 şi 100 de ani. Plictisite de zbor, cuprinse de îndoială, aşa e jocul, îşi caută norocul în cimitirul păsărilor. Alte exemple: lebedele se retrag la temple(deh sunt prinţese!) între 10 şi 30 de ani. Porumbeii au pragul de sus al vieţii între 10 şi 15.

              Dar Pasărea ceţii, blogul meu personal? Ştiu eu ce-o vrea Dumnezeu să fie, că nu e nici vulture curajos, nici papagal nu poate să fie, ajungeam primar… Iar cu ciorile, eu scriu poezie, nu le am cu viorile.

              Zece! Zece! Zece! Probă de microfon… Breaking News

              În acest sezon în decembrie Pasărea ceţii, blogul meu fără stele va împlini 16 ani. Cum trece vremea! Vremuri grele… A primit estimp la bord 1000000 de cititori(pentru mine o cifră record). Alte date statistice: 3400 de opriri în gările unde au avut loc manifestări consemnate în cele 3400 de postări. Iar în jurnalul de bord se pot număra 1556 comentarii pro şi, mai pro(că pe celelalte varii… le-am şters bro!).  

              Mă uit la Pasărea ceţii a mea, respiră greu, abia mai zboară. Au ieşit atâtea cărţi din ea!… S-o caut de boală? Oare s-ar mai putea repara? Tu ce zici IA?

https://pasareacetii.blogspot.com/


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu