Ce zice editura
Important!!!
Aparitie editoriala la Grupul cultural Cervantes-Inspirescu!
Volumul din colectia Meditatii exemplare al domnului Ion Toma Ionescu intitulat JURNAL DIN ANUL APOCALIPSEI a aparut pe standul editorial.
Un volum de forta cu subiect contemporan. Il felicitam pe autor si ii dorim succes!
Autorul a beneficiat de gratuitatea noastra: grafica de coperta cu cei patru cavaleri ai Apocalipsei.
LILIANA TERZIU
sâmbătă, 7 martie 2015
vineri, 6 martie 2015
Dialog cu Pasǎrea ceţii
“Nu scapi o stire, fie cǎ-i despre mamǎ de
premier, fie cǎ-i despre tine! O dai pe post fǎrǎ teamǎ, chit cǎ știi bine cǎ
se va sparge buboiu în cer!”
– O dau, și pe cine intereseazǎ? N-are nici un
rost știrea. Nu e cu Elena Udrea, nu e cu Bǎsescu, nu e cu Ponta, nu e cu Crin…
nu e cu Bica! Prea Fericitul Daniel nu mi-a dat cu mir, eu nu i-am strecurat
sub patrafir nimica, vre-un miel ceva, sǎ intre DNA -ul
pe fir și sǎ-l facǎ viţel…. Ce sǎ spun cǎ mi-a apǎrut o carte nouǎ? Ǎsta e
nebun, de cartea lui ne arde nouǎ?
– Pǎcǎlești Ionescule, vrei sǎ pǎcǎlești naţia!
Mǎi oameni buni, omul ǎsta minte de-ti asurzește respiraţia. În cartea care
tocmai i-a picat din cer prin fan courier fix la 12 jumǎtate, a strâns, ca-n arestul
preventiv al capitalei, de toate în bǎtaia vǎtalei. Tot ce era de plâns, personaje,
ţesând cu suveica urzeala.. Și Lena Udriște, și domnul Președinte și Pontonel,
și Antonel când era fierbinte, și restul de parlamentari traseiști cǎlǎtori triști
cu arme și bagaje… A recurs la toţi,. promiţând cǎ din personaje, pe parcurs îi
face mari scriitori. Pentru exerciţiu,
cum se cere, i-a rugat înainte de roman sǎ încerce singuri pe o bucatǎ de
hârtie sǎ-și scrie declaraţia de avere.
– Greșealǎ fatalǎ. Durere!.Tone de hârtie și
hectolitrii de cernealǎ au dispǎrut de pe piaţǎ
M-am temut la
greu cǎ Apocalipsa va rǎmâne doar în capul meu.
miercuri, 4 martie 2015
La mulţi ani Dumitru Ungureanu
De dimineaţǎ cǎutând sǎ-mi potrivesc cuvintele pentru a
felicita un prieten drag mie – mai ales pentru cronica din revista Argeș scrisǎ
la apariţiia Dosarul Albaștrii, în care dincolo de poveste a descoperit și
sufletul acelei cǎrţi – am intrat pe facebook în cronologia lui Dumitru
Ungureanu, cel care încǎ cerceteazǎ cum se trece pragul în 60 și cǎruia îi datorez și frumoasa
copertǎ a Norduri-lor.
Derulând înapoi cele câteva postǎri unde ni s-au apropiat
numele, am avut surpriza sǎ gǎsesc un poem de-al meu din 2013. L-am recitit și
am avut revelaţia cǎ nu știu prin ce împrejurǎri acesta era un poem pierdut din ultimul volum. Am rǎsfoit Norduri-le și am constatat cǎ lipsea cu adevǎrat. Trebuia sǎ
fie una dintre chei …
Nu-i nimic, mi-am zis. Am sǎ-l scriu de mânǎ pe coperta
trei a fiecǎrei cǎrţi! Tirajul nu e prea mare…
Mulţumesc Dumitru Ungureanu încǎ o datǎ Și era sǎ uit
LA MULTI ANI!
Poemul uitat:
Poem uitat
Dinspre
nord vin cuvintele,
soldaţi în refacere
obosiţi sub pielea lor transparentǎ.
În sângele gros, coclit,
în loc de steaguri
bandajele albe abia mai fluturǎ
Pâlcuri, pâlcuri
în propria umbrǎ
se așeazǎ pieziș,
potrivindu-și timpul
dupǎ mușchiul copacilor
și sunetul cornului, dupǎ clopotul mut.
Soarele însemnat de suliţi
se zbate la capǎtul zilei.
Doar nordul nu minte.
Literele ies în lumina lǎptoasǎ
ca râmele.
Calea Lactee e un câmp arat.
În urmǎ, pǎsǎri de noapte
rǎscolesc brazdele
cu ciocurile flǎmânde
cǎutând aurul dacilor
marți, 3 martie 2015
Amantul Colivǎresei. Invitaţie la lecturǎ
Am terminat
de citit Amantul Colivǎresei cartea apreciatului romancier Radu Aldulescu. Îmi
scǎpase pânǎ acum. (I-am trimis și eu lui, Gușterele. El cu siguranţǎ nu l-a
citit.)
M-am bǎlǎcit
alǎturi de Mite, în colcǎiala unei epoci
fǎrǎ orizont, ce nu-mi era strǎinǎ, dar într-o lume instinctualǎ cu care eu refuzasem
sǎ mǎ amestec și sǎ caut s-o înţeleg. Tușele groase, amprenta vulgarǎ, sunt
slujite cu o tehnicǎ aparte, în care gândurile sunt îmbrǎcate în limbajul frust
și discontinuu ale unei forţe ieșite din comun a personajului, pe care doar
prezenţa femeilor reușea sǎ-l îmblânzeascǎ. Un mod de viaţǎ cu griji și
sentimente puţine și fixe, dar cu trǎiri intense în care clipa juca rol decisiv.
Atâta timp
cât munca, indiferent cât de grea, îi asigura un fel de siguranţǎ și liniște, iar
banul din buzunar, normalitatea independenţei sale vis a vis de familie, Mite
putea fi o individualitate mulţumitǎ de sine, pe picioarele lui, amestecându-și
printre capcanele întinse de autor zilele, cu prietenul sǎu Banjuricǎ.
Familia, una specialǎ; tatǎl funncţionar în minister, om ajuns, orgolios, superior, exponent al vremurilor. Mama, fostǎ profesoarǎ de francezǎ, încercând sǎ ţinǎ cât decât unitǎ familia, dar având slabiciuni pentru Costel unul dintre cei trei bǎieţi, anume cel silitor care nu fǎcea de râs la școalǎ funcţia importantǎ a tatǎlui. Nicușor a plecat pânǎ la urmǎ înAmerica ,
iar Mite s-a apucat de box, acolo unde
nu era necesar sǎ ţinǎ în hǎţuri bestia.
Familia, una specialǎ; tatǎl funncţionar în minister, om ajuns, orgolios, superior, exponent al vremurilor. Mama, fostǎ profesoarǎ de francezǎ, încercând sǎ ţinǎ cât decât unitǎ familia, dar având slabiciuni pentru Costel unul dintre cei trei bǎieţi, anume cel silitor care nu fǎcea de râs la școalǎ funcţia importantǎ a tatǎlui. Nicușor a plecat pânǎ la urmǎ în
În paginile
cǎrţii sunt întâmplǎri cu femei, inseminate de autor cu anume tipologii, începând
cu Tudora. Un fel de mama rǎniţilor, dar într-un alt mod, cǎci ea cu coada ei de
mǎturǎ, fǎcea ordine bǎgatǎ în mijlocul “câinilor sovietici”, sǎ-i despartǎ din încǎierare pe hǎndrǎlǎii ǎia de boxeri, cǎţelandrii gudurându-se în jurul ei. Memorabilǎ
scena aceea!
Apoi Bica. Într-un
singur picior, adusǎ de Banjoricǎ în unitate sǎ astâmpere pe bani setea tuturor
soldaţilor într-o varǎ.
Atena. Circǎreasa
care dorea sǎ-i vadǎ goi pe amândoi în camera de hotel, fǎrǎ sǎ se culce cu
niciunul.
Cele douǎ
surori. Amalia și Vera care un an de zile au reușit sǎ-i ţinǎ cumnaţi, la Perţihani,
cum vii în București dinspre Olteniţa. Apoi Norica, plecatǎ sǎ-și aducǎ din Moldova
certificatul de naștere necesar pentru cǎsǎtorie. Nu s-a mai întors. Și Dorina, cea
care i-a înșirat pe toţi trei fraţii Cafanu pânǎ la urmǎ. Ultima, Fulg de Nea.
Sǎlbǎticiunea aia era o lunǎ femeie, luna urmǎtoare om.
Deasupra
tuturor, Colivǎreasa. Mireasa în doliu care l-a fǎcut bǎrbat la 12 ani pe Mite,
printre hohotele de râs ale cǎrnii ei ce se dǎruise eliberatǎ unui copil. Cea care nu
l-a pǎrǎsit niciodatǎ, nici când era militar, și nici când pierzându-și serviciul
a ajuns la pușcǎrie și acolo tot cu Banjoricǎ, a demolat acoperișul și zidurile
unui spital…
Nu vǎ spun
mai mult, citiţi!...
duminică, 1 martie 2015
Joc cu mǎrţișorul
O combinaţie dualǎ de
sângeriu cu alb…
Martie și-a ales
culoarea pereche,
potrivind candoarea
lângǎ pǎcatul viu.
Când ţi-am atins din priviri
sarafanul nins
peste bluza veche,
s-au aprins înflorind
dedesupt
trandafiri.
Am vrut sǎ întind mâna
cum fǎcusem planul,
sǎ prind mǎrţișorul
în doi timpi,
dar vǎlul s-a rupt
și am dat de ghimpi…
Abonați-vă la:
Postări (Atom)