vineri, 6 martie 2015

Dialog cu Pasǎrea ceţii



 Am învǎţat aseara de la maestru Cristoiu.
            “Nu scapi o stire, fie cǎ-i despre mamǎ de premier, fie cǎ-i despre tine! O dai pe post fǎrǎ teamǎ, chit cǎ știi bine cǎ se va sparge buboiu în cer!”
            – O dau, și pe cine intereseazǎ? N-are nici un rost știrea. Nu e cu Elena Udrea, nu e cu Bǎsescu, nu e cu Ponta, nu e cu Crin… nu e cu Bica! Prea Fericitul Daniel nu mi-a dat cu mir, eu nu i-am strecurat sub patrafir nimica, vre-un miel ceva, sǎ intre DNA-ul pe fir și sǎ-l facǎ viţel…. Ce sǎ spun cǎ mi-a apǎrut o carte nouǎ? Ǎsta e nebun, de cartea lui ne arde nouǎ?
            – Pǎcǎlești Ionescule, vrei sǎ pǎcǎlești naţia! Mǎi oameni buni, omul ǎsta minte de-ti asurzește respiraţia. În cartea care tocmai i-a picat din cer prin fan courier fix la 12 jumǎtate, a strâns, ca-n arestul preventiv al capitalei, de toate în bǎtaia vǎtalei. Tot ce era de plâns, personaje, ţesând cu suveica urzeala.. Și Lena Udriște, și domnul Președinte și Pontonel, și Antonel când era fierbinte, și restul de parlamentari traseiști cǎlǎtori triști cu arme și bagaje… A recurs la toţi,. promiţând cǎ din personaje, pe parcurs îi face mari scriitori.  Pentru exerciţiu, cum se cere, i-a rugat înainte de roman sǎ încerce singuri pe o bucatǎ de hârtie sǎ-și scrie declaraţia de avere.
            – Greșealǎ fatalǎ. Durere!.Tone de hârtie și hectolitrii de cernealǎ au dispǎrut de pe piaţǎ  

            M-am temut la greu cǎ Apocalipsa va rǎmâne doar în capul meu.

Un comentariu:

  1. Flori Neaga Uite că ne arde ! Vă felicit din toată inima ! Despre cărţi şi scriitori se va mai vorbi, despre politicieni... Timpul le rezolvă pe toate...

    RăspundețiȘtergere