luni, 30 martie 2015

Un drept la replicǎ


          Celor care și-au exprimat nemulţumirea pentru postarea anterioarǎ.(In Zepelinul Cenaclului de urgentǎ)

            Trebuie sǎ recunosc, nu mǎ așteptam la reacţii atât de vehemente. Sunt de acord cǎ jurizarea nu a beneficiat de reguli precise și așa cum m-am temut cei patru din juriu suntem vǎzuţi precum cavalerii Apocalipsei… Menţionez cǎ nu am acordat Premiul Nobel și nici mǎcar Premiul Mihai Eminescu…
Ce spun eu în textul postat anterior?


  • Niște oameni stimabili de la Cenaclul de urgenţǎ, un cenaclu nou, fǎrǎ experienţǎ și pretenţii, având și o editurǎ Art Creativ tot nou înfiinţatǎ, încearcǎ sǎ-și facǎ loc în piaţǎ cu entuziasm, propunând membrilor sǎi evenimente. Lǎudabil!
  • Organizeazǎ un concurs de poezie – fǎrǎ a ameninţa ierarhiile oficiale sau neoficiale prestabilite – cumva, în grǎdina proprie, dând posibilitatea sǎ participe la competiţie și alţi doritori din afara cercului celor care publicǎ de obicei în site-ul Cenaclului.
  • Tematica incitantǎ a fǎcut ca numǎrul înscrișilor sǎ se apropie de 2oo, calitativ eterogeni(toţi românii poeţi, nu?). În aceste condiţii s-ar fi impus preselecţie.
  • Am acceptat sǎ intru în juriu la rugǎmintea Danielei Toma dar am cerut sǎ ne cunoaștem dinainte și sǎ ne punem de accord asupra unor reguli și criterii de jurizare. Nu s-a putut.
  • Opţiunile pentru cei zece finaliști au fost total diferite așa cǎ s-a recurs la un compromis, fiecare “jurat” propunând din lista proprie 3 nume în dupǎ amiaza evenimentului.
  • Notarea s-a fǎcut pe loc și opţiunile s-au armonizat cât de cât, dar, cu raportare doar la acea listǎ subiectiv alcǎtuitǎ. Era imposibil în condiţiile date sǎ nu producem neplǎceri.
  • Surprinderea mare a mea nu a fost vocea nemulţumiţilor (ei pot avea dreptate! și pot înjura dacǎ simt cǎ le folosește), ci mai ales vocea unui tovarǎș la jurizare care post factum, dupǎ ce l-a notat pe câștigǎtorul locului 1, cu 9 puncte din maxim 12, se exprimǎ profitând de douǎ greșeli de tastare(am corectat) într-un comentariu:  “La gramatică aveţi carenţe. Locul întâi nici nu merita calificarea!”
  • Aș putea aprecia cu aceeași unitate de mǎsurǎ: aveţi carenţe la matematicǎ(!), dar, rǎmâne între noi și la literaturǎ… dacǎ stau sǎ consult lista dumneavoastrǎ. Sincer îmi pare rǎu cǎ a trebuit sǎ rǎspund, dar aţi mai postat un comentariu insistând: “Pacat! Asta înseamnă că nu aţi avut replică. Nu v-aţi putut susţine cele consemnate în pagina blog....Chiar sunteţi PASĂREA CEŢII (Cristian Neagu). 
  • De aici încolo chiar am sǎ intru în ceaţǎ la mai bunǎ vedere!

4 comentarii:

  1. Domnule Ion Toma Ionescu, imi pare rau ca exista astfel de discutii frustrante cu referire la ceva mort. Sa nu uitam, domn al literelor, ca vorbim de Doamna Poezie,iar nu de domnisoara poezie … Sa nu uitam ca in acest Univers,unde din cand in cand mai apare si ceata , ca,nah,e normal … din punct de vedere al climatului deloc creativ, avem nevoie sa invatam unii de la altii, iar interactinunile celor ce ating dimensiunea literelor in cuvant si cuvantul in vers …trebuie sa se bazeze pe comunicare,nu pe discutie lumeasca si provizorie. Va vorbesc din saracia mea poate,in care ma simt foarte bogata totusi… in care jonglez cu adoratia cand vine vorba de poezie, iar nu cu rugaciunea in stadiu de Pamant si atat.
    Tin foarte mult la credinta scrierii,insa nu oricare ar fi aceea, ci la cea tratata cu bun gust si cu tacamurile potrivite sufletului nostru,iar nu al ideilor.
    Stiti de unde vine Poezia? Cam de unde vine si bunul simt. Eu nu zic ca nu aveti asa ceva,insa nu as vrea sa stiu ca si dvoastra va indreptati cumva spre oastea cu frustrari de om,iar nu de creator.
    Se vorbeste aici despre o gala, despre creatie,nu despre punctaj, ori despre disperarea de a avea ca jurat cat mai multi castigatori. Se vorbeste despre transcendenta si despre privire,iar nu despre mandrie . Caci Poezia poate fi pacat,insa pacatul nu prea poate fi Poezie.
    Din pacate, devenim putin burghezi cand e vorba de acordarea de premii, ne transformam in politicieni si purtam discursuri in fata presei( aici fiind vorba despre publicul cititor), stam si cantarim cuvintele.Deci de unde a venit dna Poezie? Ce mai face nenea Eminescu ori Domnul Paunescu?
    Eu cred ca ei mai scriu poezii sub forma de rugaciune pentru noi,cei ce credem ca suntem poeti.
    Domane ajuta,poate ne salveaza si asa mai facem si noi pauze in condei.
    Cu tot respectul meu pentru poezie si in numele bunului simt, v-as ruga, daca se poate,bineinteles, sa fim mai diplomati in suflet si sa ne limitam fiecare la ceea ce putem face cu adevarat. Nu e cu suparare, e cu credinta .
    Unul dintre castigatori, Cristina Maria Firoiu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu pot să cred că aţi şters comentariile.Prin asta v-aţi demonstrat nu numai mediocritatea condeieristică dar şi pe cea a caracterului... Dle Toma mi-aţi constatat carenţe privind domeniul literar? Păi să vă divulg câteva dintre criteriile prin care se judecă o poezie: Graficul proiecţiei metrice. (structura) Regula opoziţiei prin armonia contrariilor. Corelaţia dintre expresie şi conţinut.Efectul iconic. Dinamica semantică a contextului. Gradul metaforei...etc. CORRIPE SAPIENTEM ET AMABIT TE... E bine să mai citiţi. Am vorbit limbajul majorităţii după ce am suportat 6 (şase) modificări de procedură aduse la masa juraţilor. Au fost eliminaţi pe nedrept cei din provincie care n-au putut veni...Am propus câţiva din sală. Nu s-a vrut. Spuneam că dvs. dle. Toma sunteţi adeptul unui laudaţio scriptum indifferent de conţinutul evenimentului. Da....spuneam că zepelinul de care se pomeneşte a fâsâit groaznic la acel simulacru de concurs si ca port in suflet mahnirea celor necalificati care au privit cuminţi cum peste poezia lor acelaşi zepelin împrăştia sârguincios flatulenţe demiurgice pe fondul unei toxinfecţii culturale. Mă opresc aici.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am crezut ca e un VIRUS... de-aia le-am sters. Tehnica securista cunoscuta. Credeam ca am scapat. Da sa stiti ca lui Leonard Ancuta i-ati dat 9 puncte si bine ati facut! Iata comentariile sterse. Nu au incaput toate imi pare rau
    1, Cristian Neagu a introdus un nou comentariu privind postarea dvs. "În Zeppelinul Galei poeziei de dragoste":
    Cam au dreptate anonimii... La gramatică aveţi carenţe.Locul întâi nici nu merita calificarea....
    Publicat de către Cristian Neagu pe Pasărea ceţii la 29 martie 2015, 18:56
    3. Cristian Neagu a introdus un nou comentariu privind postarea dvs. "În Zeppelinul Galei poeziei de dragoste":
    Nu am carenţe atâta timp cât vă referiţi la un simulacru de concurs literar. unde, nu am acordat 9 puncte ci l-am situat pe locul 9. Am vorbit limba majoritarilor după ce am suportat nici mai mult nici mai puţin de 6 (şase) modificări de procedură în chiar timpul deliberării. În sală se aflau autori de poezie cu mult mai bună decât ce s-a premiat. Am propus câteva nume. Nu s-a vrut. Au fost descalificaţi autori de poezie considerabilă doar pentru că n-au fost prezenţi...N-au putut veni! Mulţi dintre cei prezenţi au savurat ridicolul....Zepelinul de care vorbeaţi începuse să fâsâie în partea a doua a programului. Nimeni nu mai era atent la nimic. Dvs domnule Toma sunteţi adeptul unui laudatio scriptum, indiferent de conţinut. Nu e rău pentru un condei prea rar folosit. Am însă păreri de rău rămase în suflet pentru cei care au privit cuminţi cum peste poezia lor de calitate un zepelin cu toxinfecţie lirică a emanat cu dărnicie flatulenţe demiurgice. Păcat!
    Publicat de către Cristian Neagu pe Pasărea ceţii la 30 martie 2015, 01:59
    7. Cristian Neagu a introdus un nou comentariu privind postarea dvs. Nu pot să cred că aţi şters comentariile.Prin asta v-aţi demonstrat nu numai mediocritatea condeieristică dar şi pe cea a caracterului... Dle Toma mi-aţi constatat carenţe privind domeniul literar? Păi să vă divulg câteva dintre criteriile prin care se judecă o poezie: Graficul proiecţiei metrice. (structura) Regula opoziţiei prin armonia contrariilor. Corelaţia dintre expresie şi conţinut.Efectul iconic. Dinamica semantică a contextului. Gradul metaforei...etc. CORRIPE SAPIENTEM ET AMABIT TE... E bine să mai citiţi. Am vorbit limbajul majorităţii după ce am suportat 6 (şase) modificări de procedură aduse la masa juraţilor. Au fost eliminaţi pe nedrept cei din provincie care n-au putut veni...Am propus câţiva din sală. Nu s-a vrut. Spuneam că dvs. dle. Toma sunteţi adeptul unui laudaţio scriptum indifferent de conţinutul evenimentului. Da....spuneam că zepelinul de care se pomeneşte a fâsâit groaznic la acel simulacru de concurs si ca port in suflet mahnirea celor necalificati care au privit cuminţi cum peste poezia lor acelaşi zepelin împrăştia sârguincios flatulenţe demiurgice pe fondul unei toxinfecţii culturale. / Nu au incaput toate imi pare rau. Ele au fost transmise la orele
    30 martie 2015, 01:59 _ 30 martie 2015, 11:35 _ 30 martie 2015, 11:51 _30 martie 2015, 19:55 _30 martie 2015, 20:06/ Pastrati-le pentru istoria literara!

    RăspundețiȘtergere