La minutul 38,40 Ion Toma Ionescu, dar sunt versuri frumoase si muzica peste tot!
Multumiri Antoanetei Radoi pentru filmare si Lilianei Popa pentru organizarea unui Eveniment frumos!
luni, 22 aprilie 2019
Între poezie şi Simona Halep
Ieri, de Florii, am sărbătorit deja un an, tot la Trafalgar – un Pub bucureştean
unde sub copertina unui solar, Ciprian Chirvasiu împreună cu alţi câţiva
vizionari îşi adunaseră ideile şi uneltele, pentru a repune în pagină, într-o altă
făţuire, proiectul Atelierelor în paragină, spre a-l transforma într-o adevărată ŞCOALĂ DE POEZIE ROMĂNEASCĂ, aşa cum mai
înainte şi Nichita visase.
Am găsit sub aceeaşi folie de plastic, schimbând accentul din dicţionar de pe litera o a mirării, pe litera i, pe care se pune firesc punctul(!) – o folie(nebunie, grozăvie) de poeţi şi altfel de literaţi, nebuni frumoşi, strânşi din toate zonele ţării, la chemarea Generalului Romeo Ioan Roşiianu şi a eCreatorului său, pentru a îngropa (spun asta doar pentru cunoscători), securea războiului rece cu Direcţia 9, a Generalului Adrian Suciu, în Parnas-ul nostru tradiţional şi a serba împreună Floriile(nu Pacea de la Bucureşti, că n-a fost razboi!... ).
Am găsit sub aceeaşi folie de plastic, schimbând accentul din dicţionar de pe litera o a mirării, pe litera i, pe care se pune firesc punctul(!) – o folie(nebunie, grozăvie) de poeţi şi altfel de literaţi, nebuni frumoşi, strânşi din toate zonele ţării, la chemarea Generalului Romeo Ioan Roşiianu şi a eCreatorului său, pentru a îngropa (spun asta doar pentru cunoscători), securea războiului rece cu Direcţia 9, a Generalului Adrian Suciu, în Parnas-ul nostru tradiţional şi a serba împreună Floriile(nu Pacea de la Bucureşti, că n-a fost razboi!... ).
O atmosferă
caldă, generată de bucuria revederii, împărţită nedrept(odată cu colacii tradiţionali aduşi
din Moldova) – între poezie şi – meciul Simonei Halep cu Garcia.
Şi ca un solar care se respectă, pub-ul Trafalgar, adevărat
nu în cel mai potrivit cadru, înflorise, înconjurat de culoarea şi lumina expusă
în tablourile pictoriţelor-poete, Coca Mihaela Carmen, Hara Dana Harabagiu şi
Mihaela Chiţac.
Încet-încet poezia, nu Garcia, a câştigat în faţa
Simonei Halep! (Felicitări Simona, chiar dacă până la sfârşit n-a fost întreagă
victoria ta!)
Minunată după amiază! Ar mai trebui să reamintesc,
între cei doi generali şi deasupra lor a stat ca un Napoleon, academicianul
Alexandru Boboc, modest, mic de statură, dar Mare OM.
Au fost prezenţi:
Alexandru Boboc, Mihai Boboc, Adrian Suciu, Mioara Bahna, Florin Dochia, Daniel Marian, Corneliu Octavian Rodeanu, Claudia Elis, Ana Ștefănescu, Cornel Urian, Adela Conciu, Nadia Urian, Petronela Apopei, Teodora Razboianu
Chiric - Butuc, Magda Lungu, Geta Stan Palade, Ela Bălescu, Mihaela Marilena
Chitac, Cristian Gabriel Moraru, Maria Botnaru, Coca Carmen, Constantin Ciubotaru,
Irina Lazar, Daniela Vîlceanu, Hara Dana, Narcis Vlad Barbu, Cristian Alina,
Gogolosu Ovidiu, Nicolae Valareanu Sârbu, Done Maria-Cristina, Baicu Sorin-Robert,
Ion Toma Ionescu, Tudor Gheorghe Calotescu (cel căuia îi datorm fotografiile) , Maria Gabriela Tufa, Rodica Scarlat, Gitan Alice Ileana,
Gabriel Dinu, Flori Neaga, Mariana Grigore, Mariana David, Valentin Irimia şi nu
în ultimul rând prietenii noştri din cer Ciprian Chirvasiu, Marius Dumitrescu şi
mulţi alţii.
duminică, 21 aprilie 2019
Tabletă de Florii
Azi sunt Floriile. Să ne bucurăm de Flori! La mulţi ani!
Ieri la Muzeul satului, A înflorit poezia în Cetatea poeţilor. Mulţumiri celei cu iniţiativa, Liliana Popa. Pe scenă am citit o,
Tabletă de Florii.
De luni, clopotele bisericilor vor reda lumii începutul unei
noi săptămâni luminate, așa cum a fost hărăzit sǎ se înfăptuiască, prin
suferinţă și har. Nu cu multe zile înainte, aflat la Bran, într-un pridvor al palatului,
mi-a atras atenţia, atârnat de tavan, un mănunchi de clopoţei. Pe unul dintre
pereţii pridvorului se afla și o explicaţie pentru vizitatori, care mi-a răsunat
deosebit de frumos la lectură. “Sună dintr-un clopoţel și un înger își va primi
aripile!”
Puteai ridica mâna deasupra capului şi trage de lănţicul cu zale de argint
legat de clopoţei, pentru ca îngerii să-şi deschidă aripile precum în primăvară
cireşul, florile.
Dar și îngerii probabil că își au legile lor. Poate că
sunetul cristalin al clopoţelului n-ar trebui provocat fără discernământ! Poate
doar la un cutremur, sau o furtună cu vânt puternic, sau la o mare bucurie, ni
se dă voie sa provocăm îngerii, sǎ zboare nevăzuţi printre noi.
Păcatul
oamenilor este acela cǎ nu știu să-și înfrâneze pornirile. Crezând că îngerii
sunt întocmiţi ca și ei, unii mai orbi, alţii mai surzi, au turnat bronzul în
clopote uriașe și le-au urcat în clopotniţe legâdu-le cu sfori groase, sǎ fie
siguri că sunetul clopotului va fi auzit de îngeri. Și de atunci ecoul
clopotelor răsună tot mai puternic asurzindu-i pe îngeri.
sâmbătă, 20 aprilie 2019
Gusterele. Ultima versiune
Aici se poate citi Gusterele in ultima lui versiune, pregatit pentru o noua editie. (Clic pe fotografie sau link)
<p style=" margin: 12px auto 6px auto; font-family: Helvetica,Arial,Sans-serif; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; font-size: 14px; line-height: normal; font-size-adjust: none; font-stretch: normal; -x-system-font: none; display: block;" ><a title="View Gusterele autor Ion Toma Ionescu on Scribd" href="https://www.scribd.com/document/406891262/Gusterele-autor-Ion-Toma-Ionescu#from_embed" style="text-decoration: underline;">Gusterele autor Ion Toma Io...</a> by <a title="View 's profile on Scribd" href="undefined#from_embed" style="text-decoration: underline;"></a> on Scribd</p><iframe class="scribd_iframe_embed" title="Gusterele autor Ion Toma Ionescu" src="https://www.scribd.com/embeds/406891262/content?start_page=1&view_mode=scroll&show_recommendations=false&access_key=key-LetXsjn0PBYXBznxBpxM" data-auto-height="true" data-aspect-ratio="null" scrolling="no" width="100%" height="600" frameborder="0"></iframe>
https://www.scribd.c
https://www.scribd.com/document/406891262/Gusterele-autor-Ion-Toma-Ionescu#from_embed
<p style=" margin: 12px auto 6px auto; font-family: Helvetica,Arial,Sans-serif; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; font-size: 14px; line-height: normal; font-size-adjust: none; font-stretch: normal; -x-system-font: none; display: block;" ><a title="View Gusterele autor Ion Toma Ionescu on Scribd" href="https://www.scribd.com/document/406891262/Gusterele-autor-Ion-Toma-Ionescu#from_embed" style="text-decoration: underline;">Gusterele autor Ion Toma Io...</a> by <a title="View 's profile on Scribd" href="undefined#from_embed" style="text-decoration: underline;"></a> on Scribd</p><iframe class="scribd_iframe_embed" title="Gusterele autor Ion Toma Ionescu" src="https://www.scribd.com/embeds/406891262/content?start_page=1&view_mode=scroll&show_recommendations=false&access_key=key-LetXsjn0PBYXBznxBpxM" data-auto-height="true" data-aspect-ratio="null" scrolling="no" width="100%" height="600" frameborder="0"></iframe>
https://www.scribd.c
https://www.scribd.com/document/406891262/Gusterele-autor-Ion-Toma-Ionescu#from_embed
miercuri, 17 aprilie 2019
"Băiete, la domnul o bere!..."
Tablete în alb şi negru - Argeşul.ro
By : Serghie Bucur
4-5 minutes
Dacă
m-aş lua după finalul celui de al doilea pasaj al textului publicat
pe coperta a IV-a a volumului TABLETE ÎN ALB ŞI NEGRU, apărut la
editura GRINTA, sub semnătura lui Ion Toma Ionescu, ar trebui să
pricep că domnul Marian Drăghici nu ştia că exista „un mare
prozator în Piteşti” căruia autorul cărţii de faţă „îi
trimisesem Guşterele”, fiind „sigur că Guşterele meu l-a
muşcat” (adică l-a impresionat pe destinatar). Cum acesta
„Avea o problemă cu numele autorului”, deoarece
destinatarul, se spune mai departe, „Îl uitase”, fiindcă
„Nu ne cunoşteam”, inspirat, prozatorul găseşte soluţia
salvării situaţiei: „Îmi venea să mă ridic de la locul meu
şi să-i zic: „Ţine minte trei cuvinte: Ion Toma Ionescu”!
Finalul aduce lumină: „Şi el (dl. Marian Drăghici) dând cu
banul rosti nesigur: Ion Popa Argeşanu”, încheind – pasajul
– astfel: „Bietul Argeşanu nu mai e de viitor”.
Cronicarul
constată că viitorul este al domnului Ion Toma Ionescu – semnatarul
prozelor socotite tablete – de mărimi şi valori felurite, dar
viguroase. 164 de pagini de PROZĂ, cartea e structurată pe patru
capitole, titulatura lor generând un crescendo estetic corelat
literalmente cu atenţionarea de mai înainte, „Ţine minte trei
cuvinte…”: 1. „Tablete în alb şi negru”, 2.
„Bucureşti – Piteşti”, 3. „Piteşti – Bucureşti”
şi 4. „Note de lectură. Portrete”.
Forţa
epică satisface pretenţiile cititorilor de proză scurtă, prin
substanţa titlurilor, urmând ca plăcerea lecturii să atingă
culmea valorică la capătul multora dintre ele. Construcţii de
situaţii desenând evenimente, stări şi idei, care prind viaţă
prin personajele prezente în naraţiuni. Mă rezum, silit de spaţiul
tipografic, la: „US Open”, „Sala Oglinzilor”,
„Şarjă la o lansare. Octavian Sachelarie”, „Revista
ARGEŞ la aniversare”, „Noe al sunetelor. Hary Tavitian”,
„Desant 2014”, „Spitalul de poezie”, „La
Firiţă Carp cu Direcţia 9, sau invers”, „În căutarea
oii fantastice. Haruki Murakami”, „Priveliştile scribului.
Aurel Sibiceanu”, „Fluture de piatră. Maria Magdalena
Grigore”.
Rezonanţe
stilistice din „Cronicile optimistului” ale lui G.
Călinescu, din „Jurnalul” lui Eugen Barbu inclusiv
dintr-al „Principelui”, din „Tabletele” lui Geo
Bogza, TABLETELE scriitorului Ion Toma Ionescu clocotesc de un puls
epic stenic, înviorător, în tonalităţi critic-amicale, ridicând
vizibile jaloane ale eticii proprii, întemeiate pe „văd cu
inima şi cântăresc cu mintea”. Savoarea convieţuieşte cu
rectitudinea, verva cu sobrietatea înfăşurată în tâlc. Un
foarte subtil anton-pannism distilează ironia muzicalizată de
acordurile cu freatica literatură indusă. O probă: „Cititorul
de operă, instrumentul care cântăreşte şi stabileşte datele
primare, seci, ale cărţii tale, e un instrument sofisticat modern
şi rapid ce-şi face treaba în câteva secunde, dar cel ce
interpretează şi dă verdictul e tot criticul, dezbrăcat de
preconcepte, de influenţe, de ierarhii prestabilite, obiceiuri
proaste şi ca albul să nu fie negru, el să rămână integru în
exerciţiul funcţiunii, automat criticul e dezbrăcat şi de haine.
Am preferat o femeie unui bărbat gol. Misterul ei mi s-a părut la
un preţ convenabil. Dincolo de fereastră e o copilă blondă,
tristă, cu faţa angelică, obosită”. „În partea opusă
se apropia un grup zgomotos de tineri. Faţa copilei s-a destins,
mi-a întors spatele îndreptându-se către turbulenţi. Aceştia,
aruncând cu cărţi, toţi odată, au spart cumva geamul şi au
reuşit să pătrundă în interior declanşând sărbătoarea
desfrâului. Sigur contul meu se lichidase” (Ultima Tabletă).
Mulţumesc Serghie Bucur!
–Băiete, la domnul o bere!...
Abonați-vă la:
Postări (Atom)