joi, 21 aprilie 2016

Scrisoare catre Calin Vlasie



Dragă Căline,

Cred că a venit momentul să punem punctul. Despre proiectul tău Qpoem cum am mai spus, nu-mi retrag cuvintele, proiectul e bun, doar omul din faţa proiectului pare a nu avea anvergura necesară. De-a lungul celor peste 40 de ani de când ne cunoaştem, mi-am putut da seama că nu respecţi prietenia, nu respecţi valoarea, aia care e, ci doar orgoliul tău nemăsurat şi propriile interese.

Am ştiut asta cred dintotdeauna, dar am căutat să-ţi ofer în sinea mea circumstanţe. Chiar şi atunci când la 18-23 de ani, duşi de securitate în aceeaşi dubă ca „duşmani ai poporului” şi potenţiali „duşmani ai literaturii”, pe scena unde s-a instrumentat demascarea publică nu ne-am mai regăsit împreună. De atunci eram în tabere separate şi ai dreptate, cum ai scris pe coperta Dosarului Albaştrii, unii dintre noi au devenit râme. Eu am continuat să-ţi urmăresc ascensiunea cu interes pentru că fără îndoială ai făcut multe lucruri bune.

Mi-ai întins o mână când erai la Calende publicându-mi un grupaj de poezii, după ce ani la rând am fost trecut pe lista celor care nu mai aveau dreptul să publice. Mi-ai publicat cinci cărţi, cinci nu patru cum apare pe site-ul editurii tale, dintre care doar Dosarul Albaştrii pe banii tăi, într-un tiraj nesemnificativ, oprit probabil de vechii securişti, cu toate că ea, cartea, fusese primită cu mult interes de cei care au apucat să o citească. (Aşa, fără corectura editorială specializată, intrând în tipar cu multe greşeli!)

N-am să continui! poate altădată, mai aşezat. Am făcut eroarea să cred că împotriva unor convingeri exprimate în ultima vreme voalat de mine, de bun simţ, şi implicat total de tine în apărarea Marelui Magistru care a declanşat un jihad stalinist(căci el l-a declanşat!) în lumea literelor, când ar fi trebuit cu notorietatea lui să-l aplaneze  credeam sincer că te vei gândi că Argintarium e doar o carte de poezie cu viaţa ei, nici cea mai bună dar nici cea mai slabă dintre cele pe care le publici tu. (Eu chiar simt că îşi are locul ei!)

Am văzut astăzi că exemplara ta exigenţă nu a permis înscrierea cărţii mele în planul tău editorial. Mulţumesc frumos, mi-ai uşurat decizia de a alege taberele. Mi se cere să părăsesc Qpoem ca să pot fi invitat din când în când în tranşeele Direcţiei 9. Nu-mi place de loc ideea măcelului. În viaţa de toate zilele, scrie şi în livretul meu militar, în timp de război sunt necombatant, în timp de pace pot combate al dracului…

Ca să nu existe dubii, nici acolo nu pot intra în planurile editoriale, pentru că nu mă încadrez, cum nu m-am încadrat nicăieri toată viaţa. Rămân să-mi plătesc în continuare cărţile câte voi mai avea de scris .

Prima carte pe care o pregătesc va fi ediţia II-a, completă, a Dosarului Albastru, ştii tu de ce...

Dumnezeu să mă ajute!

Deci şterge-mă de pe Qpoem, unde am întâlnit oameni speciali care te vor părăsi mulţi dintre ei, mai devreme sau mai târziu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu