vineri, 3 iunie 2022

Orgolii demitizate



Diferendul dintre mine, no name-ul, şi prietenul meu, marele Vlasie(a fost ziua lui, La mulţi ani!), a început când i-am cerut ca, ceea ce trebuia să fie a şasea mea carte de poezie în portofoliul publicat de Paralela 45 (era încă editura lui), să facă parte dintr-o serie prestigioasă, Opera poetică, pe care abia o începuse. Mizam pe prietenie, împărţisem cu el pelinul, e drept nu în pahare de acelaşi fel, viaţă le mai desperechează, intervine destinul.

Ştia în amănunt opreliştile pe care le-am traversat, la început împreună, în Dosarul Albaştrii al deşertului roşu, şi voiam să recuperez timpul pierdut, sărind nişte etape. Eu vedeam o potecă răzbind dintr-o tulburare de ape!…

Cum să stea bietul meu Argintarium, copil din flori, la aceeaşi masă într-un planetarium cu aştrii strălucitori?... În principiu ştiu că el avea dreptate! Dar imaginile din biblioteca mea pe care le postez acum, răspund altfel:

Uite că se poate sta!… Ceea ce demonstrează până la proba contrarie că orgoliul e rotund ca pământul, şi-n rotaţia, şi revoluţia lui, totdeauna găseşte o soluţia altruistă, o potecă de avarie, cuvântul de aur care uneşte şi, rar într-o bibliotecă ţine seama de alfabetar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu