miercuri, 14 decembrie 2022

Cartea de identitate

 


M-au chemat şi pe mine la poliţie să-mi schimbe cartea de identitate şi să mi-o dea pe cea biometrică, nouă, cu cip  şi amprente digitale. Am fost oarecum fericit, văzusem pe facebook într-o fotografie, cipul/ chipul prietenului Adrian Alui Gheorghe, refuzat în prima fază de organe, pentru că nu avea cravată.

Arăta bine Adrian, întinerise! Probabil ţi se schimbă şi viaţa odată ce ţi se iau şi amprentele digitale şi ţi se schimbă buletinul. Da cărţile, alea care le-ai scris, ţi se iau şi ele? Va trebui să-l întreb, cu ce s-a dus în geanta lui aia mare de piele, cu poezie sau cu proză?...

Nu l-am mai întrebat! Cum adică Ionescule tu nu ştii nici acum identitar, dacă eşti prozator sau poet, că scriitor precis nu eşti… că de la Uniune nu ţi-a cerut nimeni nicio poză. Dai satisfacţie duşmanilor? Hotărăşte-te independent!

M-am gândit. O carte identitară poate fi Guşterele în versiunea Tobârlanii(cât se mai găseşte în librăriile online), Dosarul Albaştrii, Casa Roşie… Nu! O casă la roşu nu e terminată, e timp să mai pui un etaj!... Mai bine las gaj Crucea de piatră la poliţie şi mă duc după ea, mai târziu…


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu