luni, 12 decembrie 2022

Răspuns la comentariile de pe facebook ale unor prieteni

 

Ai dreptate prietene Firiţă Carp, şi tu prietene Marian Nencescu, şi tu prietene Adrian Alui Gheorghe, care nu aici, în altă parte m-ai certat adesea sfătuindu-mă să-mi cultiv relaţiile, să învăţ cum să înmoi inimile critice ale lobbyiştilor agreaţi, să fiu mai ofensiv, căci doar cu cinste şi spirit mioritic pacifist, nu-ţi poţi depăşi în vremea lupilor, condiţia de cel mai trist miel rebel dintre candidaţi, doar pentru că ţi-ai făcut toate temele şi ţi-ai scris cărţile.

Nu intri atât de uşor în Schengenul tău de scritor. Ar trebui să gândeşti, cărţile sunt degeaba dacă nu sunt citite, şi, ar trebui să fii dispus să plăteşti ca să fii, iubite  autor!… Aşa stă treaba se pare. Nimic şi nimeni nu-ţi devine de la sine inamic dacă ştii să faci compromisuri. Cu diplomaţie se rezolvă în draci problemele în democraţie.

Singur/singură, Schengenul meu personal din umbră, sau ca ţară, Schengenul european,  nu pică din cer,- că nu e pară mălăiaţă, ce şade în pom şi se răsfaţă la soare, gata să pice. Însă rar se întâmplă să cadă natural, doar dacă te uiţi intens jinduind la ea! Tot trebuie să scuturi oleacă de cracă, tu sau cancelaria austriacă, nu-I aşa?.

Şi acu-i acu, să-ţi vând un pont ca să nu rămâi iar repetent. Te poate lovi la tâmplă în cădere fructul mălăieţ. Orişicât, nu-i o plăcere, dar să fii atent să nu fie drobul de sare mascat al cancelarului, să-ţi spargă borcanul cu miere.

De-aia zic Ionescule şi te întreb în nume personal direct, ai înţeles ceva din tevatura asta cu Scenghenul şi literatura din aval de subiect?...

Ai fost la Gaudeamus la târg, să socializezi cu prietenii tăi ce ţi-au rămas şi cu lobyştii răi din Parnas? Era un bun prilej să-ţi etalezi parfumul de culoare bej…şi să-l blamezi pe cancelar. Tocmai ce perele au dat în pârg.

Nu m-am dus! Am fost Zen de joi, pe alte fronturi. Am stat la coadă la Reiffeizen să-mi iau petrolul înapoi din conturi…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu