luni, 15 ianuarie 2024

ÎNAPOI DIN METAFRAZĂ

Viaţa nu crapă când crapă.
Să ne bucurăm de ea
încet cât mai încet,
ştiind sigur că aţa
după ce va fi să se rupă
un mare poet
va descoperi încolţit
într-un sâmbure de nucă
eternele cuvinte
care nu se usucă,
nemurind într-o carte
literele vieţii în moarte...
Indiferent că guvernele
sapă la dracu-n praznic,
proformă
punând de reformă
o nouă groapă...
Mi-a crăpat laptopul
în săptămâna luminată.
Aş zice că lumina
mi-a fost blurată.
Pur şi simplu s-a făcut ţăndări
şi cărămizile sparte
s-au împrăştiat peste tot.
Merii şi prunii dezrădăcinaţi,
au zburat ca nebunii
spre fundul grădinii
şi dincolo de gard
în groapa Linii, de-a valma,
scoşi din tihna înfloririi.
S-au mutat Bahmutul şi Gaza
la mine pe hard.
Ocupaţia mea de scriitor
e să scotocesc răbdător
sub moloz nimicul,
să găsesc un sâmbure
de adevăr dintr-o prună
sau dintr-un măr
şi să încălzesc alambicul,
încercând să-mi reconstruiesc
o fereastră albastră
pe care să privesc
viitorul în roz.
Am starea de vulcan,
vulcanizând în atelierul său
roţile timpului...
Toate reacţiile:
Nicolae Nistor, Cristina Florescu şi alţi 8

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu