joi, 13 aprilie 2023

Tableta vieţii digitale de după moarte

 






În 13 aprilie 2013, exact acum 10 ani, îmi luam o informaţie de pe Agerpres şi o comentam  în Jurnalierul meu personal, Pasărea ceţii. Google anunţase atunci că lansează o funcţie nouă care facilitează posiblitatea de a trata cu el, ca partener strategic, dinainte, ce doriţi să faceţi cu datele dumneavoastră personale şi cu întreaga operă digitală, după ce se va fi întâmplat să muriţi? Nu ne grăbim, mai e timp!... Avea şi un titlu ofertant care mi-a rămas în minte.

Să ne pregătim viaţa digitală de după moarte!

Mai scosese Google din pălărie un iepuraş, o idee de geniu care alerga sprintenă pe Câmpiile Elizee blogosferice.

Se întrevedea posibilitatea certă, - datorită funcţiei celei noi, încorporate într-o serie de servicii precum: mesageria vocală, serviciul youtoube, reţelele sociale inclusiv Tic-Tok-ul, serviciile de stocare şi distribuire de fişiere Drive şi nu în ultimul rând bibliotecile virtuale cu e-bookurile lor vegetând ani lumină pe rafturi, - să-mi gestionez din rai destinul în literatură. E mult mai important să tratezi cu Google, bag seamă, decât să-ţi pierzi timpul cu Dosarul de intrare în Uniunea Scriitorilor.

 Poţi să-ţi alegi dacă vrei să ţi se distrugă opera după trei, şase săptămâni sau un an de inactivitate, şi, cenuşa să o donezi unei bănci regenerabile de îngrăşământ organic, respectând astfel şi politica europeană de mediu bazată pe principiile precauţiei, prevenirii şi corectării poluării la sursă, și pe principiul „poluatorul plătește”. Varianta asta e valabilă mai ales pentru cei ce-n timpul vieţii au publicat prea mult. Şi poţi beneficia dacă nu te ajută bugetul de servicii funerare în rate fixe şi fără dobândă prin programul Star BT de la Banca Transilvania

Dar noi ăştilalţi, mai năpăstuiţi şi cenzuraţi înnainte şi după loviluţia din decembrie 89 de revistele oficiale, şi mă refer strict la spaţiul cinegetic literar şi exclusivist bogat în mistreţi, măcar avem altfel de perspective...

Personal optez, am vorbit şi cu Guşterele un personaj afectiv, să fiu cât se poate de activ pe frontul posterităţii.

 Am o singură problemă de depăşit şi anume, cum o lămuresc pe nevastă-mea, când o fi la o adică, să-mi pună la căpătâi lângă bănuţul pentru Charon şi un telefon mobil nou, cumpărat de la retaileri,  iPhone 15, să pot expedia şi primi emailuri.

  Prevăd că o să dau de dracu dacă Google se va gândi vreodat’ să-mi ia dreptul la cenzură, adică de nu a mai fi cenzurat!...

  Dacă cenzură nu e, nu e nici literatură!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu