luni, 24 aprilie 2023

Unchiul Gheorghe şi balaurul sau Pacea de la Merişani

 

Unchiul Gheorghe, fratele mamei, era un uriaş blând... Atât de blând şi de uriaş, că se dădea de-a rostogolul mergând cu grijă mare să nu clatine uliţa prea tare, când călca de pe un picior pe altul... Uriaş, uriaş, dar nu prea înaltul. N-ar fi fost bine să-l urci pe cântar!

Suliţa i-am văzut-o prima oară întâmplător. Aşa a fost să fie! Fusesem la râu să mă scald cu văru Cornel. Ne-a strigat mama când să intre în brutărie la el. Era brutar, nu v-am spus?...Afară cald, înăuntru şi mai cald!

Neica Gheorghe, cum îi zicea mama căci era fratele mai mare, fredona cu voce tare un cântecel, într-o veselie.

Curgeau apele pe el şi se lupta cu balaurul.

E de presupus că luase o notă prea sus, cu cântatul, căci, alături de brutărie funcţiona MAT-ul şi ăia de la galerie îi aduceau din propria lor plăcere, în loc de apă vie, din când în când câte-o halbă de bere (să tacă!...)

Balaurul avea şapte capete cu şapte guri de foc şi unchiu Gheorghe nu stătea o clipă pe loc, se rostogolea şi manevra o suliţă cu coada peste măsură de lungă.  O ţinea în mâini şi o tot înfigea, îndesa, răsucea, cât era de lungă, să ajungă în burta monstrului. Din timp în timp o scotea şi vedeam cum ieşeau aburi din ea...

Am rămas uluit să constat că în loc de vârf oţelit, suliţa unchiului Gheorghe avea ataşat un cărpător plat, pe care rânduite abureau pâinile rumenite.

Şi când s-au mai potolit vipiile, în drum spre casă cu straiţa plină, pe sub castani, Doamne ce gust aveau lipiile!...

M-am gândit în mintea mea de copil că unchiul Gheorghe şi Balaurul încheiaseră pacea de la Merişani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu