N-aș putea sǎ explic! Tocmai ce scriam fragmentul publicat
anterior pe blog, sub titlul Felinarul roșu, – și în timp ce luasem urmele personajul
meu, Titi, și-l introduceam pe înserat în faimosul stabiliment al plǎcerilor Crucea
de piatrǎ sǎ se întâlneascǎ cu Suzi, – când, în televizor, a apǎrut chipul tras
la faţǎ slǎbit vânǎt al lui Robert Turcescu în faţa vilei sale frumoase, ușor
ascunsǎ de o boltǎ cu struguri copţi, dând același interviu pe care l-a repetat
obstinent de câteva zile fǎrǎ sǎ spunǎ nimic.
Mi-am adus aminte de fotografia faimoasei case de toleranţǎ
gǎsitǎ în documentarea mea într-un album al Bucureștiului de altǎ datǎ. O casǎ pǎtratǎ,
comunǎ, veche, de mahala, ce nu numai cǎ nu avea nimic de spus, dar îmi dǎrâmase
pilonii de susţinere ai filmului pe care imaginaţia mea îl construise deja în
alt mod.
Am deschis albumul, am mai privit o datǎ îndelung
fotografia și mi-am întǎrit convingerea care mǎ strǎfulgerase din prima clipǎ, cǎ
acel stabiliment al Crucii de piatrǎ semǎna cu Robert Turcescu.
Îi va trebui mult talent sǎ rescrie și sǎ-și ducǎ mai
departe crucea întunecatǎ.
Virgil George Graur Bine spus (scris) cu mentiunea ca , Crucea de piatra nu era doar o casa ci o strada intreaga. Si da, chiar ca semana cu fata lui Turcescu
RăspundețiȘtergere