marți, 29 decembrie 2020

Din volumul bun de tipar, La Crucea de piatră

5.     Ţin în porthart,

 

o bucată de asfalt

rulată fin

covoraşul meu fermecat

cât un petec de cer senin

 

mi l-a dat zâna

odată cu creta

(creta aia superdotată

prindea culoare după gând)

 

pe covoraşul întins

înşirase şotronul

şi fără griji ţopăia

urzind razele

 

m-a învăţat să desenez

în jurul gleznelor

am trasat cu albastru

conturul unui lac

apele s-au ridicat în genunchi

 

atunci am desenat o insulă

insula s-a rotit împrejur

risipindu-se

într-un norişor verde

 

ne-am înlănţuit în iarbă umbrele

 

m-a prins de încheietura mâinii

şi cu degetele mele resfirate  

a nisipit praful de cretă

curcubeu între sâni.

 

râdea tot timpul

m-a pus să închid ochii

şi mi-a desluşit

învelişul de taină al culorilor

 

n-am mai deschis porthartul

nu mai ştiu dacă

funcţionează 

vraja…

          *

Capcane de vânt,

zmeu sprinten nesăbuit

zdrelindu-și glezna…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu