joi, 11 august 2022

Casa Roşie

 


Eu am fost încredinţat toată viaţa că-ţi împlineşti menirea de om şi eşti pe deplin realizat, dacă poţi să răspunzi afirmativ la întâlnirea cu Dumnezeu, întrebărilor Lui esenţiale, când îţi face bilanţull şi-ţi îngăduie sau nu, să treci şanţul plin cu apă din jurul Împărăţiei Dumisale.

Dacă ai sădit un pom?...

Dacă laşi în urma ta urmaşi?...

Dacă ai clădit o casă sau o biserică? Nu contează în ţară, afară, în Peninsula Iberică sau în alte părţi, fiind cetăţean european!...

Iar de-ai fi căpşunar de cuvinte, îţi vând un pont ţie cititorule ca să ştii şi să ţii cont. Pune pe harţi dinainte în loc de case măcar câteva cărţi, da, să fie vii!

 

                      *

 

ce mai biserică mi-am dorit 

cu turla între dealuri îngenuncheate de ploi…

tot mai rar în clopotniţă foșnește dumnezeu

trosnesc căpriorii

şi eu…

 

şi eu

n-am reuşit să-mi ridic o biserică

şi nici măcar o casă pe pământ

şi ce mult mi-am dorit

să mă apere de ploi şi de vânt

cu grădină

şi în grădină un măr un prun

şi-un nuc

iar la rădăcină o fântână

să-mi rămână în

ea chipul tânăr

oglindit

 

să mă întorc toamna călător

din cerul pustiilor pe jos

când fructele-s coapte

să le miros

şi să le împart copiilor

de sufletul meu

noapte de noapte

 

atât mi-au rămas doar cărţile şi copiii

troiţe ale aerului fragile

prin care respir

cât voi mai avea zile


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu