miercuri, 17 octombrie 2018

Care este vina lui Vlasie?



Vina lui Vlasie este aceea că la prima ediţie nu a făcut un tiraj mai mare pentru ca Dosarul Albaştrii să fie citit de cât mai mulţi oameni. Stârnise oarecare vâlvă şi era dorit. Nu s-ar mai discuta şi înjura acum în orb despre un subiect care nici măcar nu este cunoscut. Nu s-ar mai produce atâtea invective fără acoperire în spaţiul public. Cartea nu este despre informatori şi nici măcar despre securişti. Nu e scrisă cu ură, doar că am încercat să înţeleg mecanismul represiv care rula în sistem şi pe lângă sistem, analizând ce am trăit. Cartea e despre viaţă şi despre scenariştii care mi-au rescris altfel viitorul cu ajutorul dosarului.
Între prima ediţie publicată de Vlasie şi cea de-a doua, în text nu sunt cuvinte adăugate în ceea ce îl priveşte. Doar că nu am mai haşurat numele informatorilor deconspiraţi în documentul CNSAS şi s-a nimerit a fi printre ei . Informatorii, biete rotiţe, simple semnături, puse sub dictare… Nu toţi am putut fi eroi!…

Redau subcapitolul Vlasie pentru susţinătorii lui, cei care înţeleg că m-au plasat între cele două tabere,  şi mă înjură. Intrând în spiritul cărţii poate vor înjura mai puţin. Oricum eu nu citesc înjurăturile căci nu le pot vedea, nemaifiind prieten cu Vlasie, nu am acces. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu