miercuri, 31 octombrie 2018

La 70 de ani. Tabletă


Când m-am descoperit pe reticul, minuscul, am ales linia gradată care duce spre nord, dar n-am găsit alt vehicul decât, pe calea ferată o locomotivă… Aştepta lascivă între două TAB-uri ce-i ţineau de urât. Vă jur că n-am dat filodormă!...

Mi-am făcut cruce şi am urcat la bord. Ca o săgeată înaintam cu norii de aburi împrejur şi cu TAB-urile ridicate pe platformă.

În primul sezon mi s-a părut călătoria uşoară. Opream în fiecare gară un minut şi în joacă mai anexam un vagon. Priveam norii cum desenau firesc arabescuri pe geam …

Garnitura în timp a devenit lungă şi grea. Locomotiva deja abia se mai urneşte, fierul ca fierul, vai(!)… Nori negrii au acoperit cerul. Nu se mai zăreşte nici o stea şi plouă. Se inundă calea ferată.

Priveam fix pe geam o secundă-două, cum deraiam…

Dacă aş trage cu TAB-urile?... poate se colmatează jgheaburile şi în răstimp, descopăr al cincilea anotimp…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu