vineri, 11 octombrie 2024

Umbrela de soare
















La sosire, lângă parcare, vânătorul din mine a descoperit coborând din maşină, o urmă de jivină. Întrebând proprietara pe parcurs m-am convins ca era urma unei labe de urs. E şi ţara lor prin urmare!...
Mi-am zis că e bine să nu mă aventurez dupa mure prin padure, că la munte nu-i câmp deschis sa te apere de gheare, umbrela NATO!...
Până dimineaţă, n-am pus geană pe geană, setat la modul straşnic, nu aiurez! Mi-era necaz! Aflasem pe la ora amiezii că iar l-au lovit în barcaz pe candidatul nostru, Ostinato, suedezii! Din punct de vedere al consumaţiei a fost lună plină şi am scurs în gradina locaţiei, stelele dintr-o damigeană, dimpreună cu un urs paşnic aşezat la masă în faţa mea.
L-am întrebat, se decernase şi la ei Nobelul pentru pace şi era supărat... I-am spus că sunt dispus să pledez la recurs pentru el. Mi-a răspuns, pătruns de însemnătatea înţelepciunii sale:
Eu nu mă pun cu Oculta! Odată vede naşul goliciunea finii(!), în condiţii normale. A doua oară ar fi ca insulta ruşinii, să cazi de pe cal!... Ursul tot urs a rămas, n-ai ce-i face! A mormăit ceva fără glas şi s-a retras prin fundul grădinii, legănându-se la pas în natura dumnealui…
Literatura are alte coordonate. Încercăm şi la anul, hai că se poate!
Ostinato dex - Repetat în mai multe rânduri.

Un comentariu:

  1. De pe facebook/ Fira Rotaru
    Administrator
    Da, vânătorul (autorul) vorbește de un urs vorbitor care până la urmă e tot un urs cu apucături,
    de ,,umbrela NATO", despre premiul Nobel pentru pace, despre ,,Oculta"... rânduri
    profunde ce reflectă realitatea văzută atunci când, ,,Literatura
    are alte coordonate.". Felicitări și mulțumiri!

    RăspundețiȘtergere