miercuri, 13 noiembrie 2019

Balansoar pentru doi




Scriam în 2014 pe 13 noiembrie înainte de turul doi la prezidenţiale un text pe blog, Balansoar pentru doi(Vezi linkul doveditor: https://pasareacetii.blogspot.com/2014/11/balasoar-pentru-doi.html)
*
 Mi-am găsit în sfârșit liniștea sufletească. Am citit un articol așezat, decent, scris fără patimă de SeverVoinescu, în care judecata lui liberă, neîncorsetată de activisme politice seamănă cu a mea. Înseamnă că dacǎ doi inși constată similitudini în gândire, s-ar putea trage concluzia că oamenii aceia au toate șansele să fie cu adevărat normali. Înseamnă că și alţii din mulţimea tăcută pot fi ca ei. Și dacǎ mulţimea tăcută se duce cumva dincolo de 9 milioane de români, înăuntru și în exterior, înseamnă sigur că ţara e o ţară normală, încă nu e acoperită de tot de nori.
          Iohannis nu e cu siguranţă o persoană providenţială, nu face parte ne-am putut da seama nici din elita intelectuală progresistă, chiar dacǎ e om de școală. Nu e din stirpe regală exclusivistă. (Bunicul lui a fost ceasornicar). Nici nu are har de șlefuitor de cuvinte, nu e nici măcar prestidigitator, să scoată fum pe nări și să-ţi bage în buzunare plăcinte. Nu face măscări și aranjamente obscure și nici socru, la o adică, n-a escrocat pădure chiar dacǎ soacra are pensie mică.
          Ce e sigur, nu știe sǎ fure, nu minte, nu scuipă seminţe, nu și-a plagiat doctoratul, n-a vândut nici copii, nu e nici marele unificator care seamănă ură la trei cuvinte scoase pe gură și, încăpăţânatul, nu vrea sǎ le dea baronilor liber din pușcării, anul viitor. Nu lunecă printre degete moluscă și nici nu bâzâie întruna ca o muscă.

          Ar trebui să-l balansăm președinte!
          Aţi mai văzut o aşa potrivire de cuvinte? Parcă le-aş fi scris azi!... Doar că am dat de necaz. Viorica, drăguţa de ea, nu mai vrea să se dea în balans, uţa-uţa, până ce Iohannis nu o invită la dans…
Plai bălai - pamflete

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu