miercuri, 2 februarie 2022

Adevăr şi minciună


Când m-am descoperit în obiectiv prima dată la şcoala primară, un π-on rătăcit pe reticul, fluturam steaguri în gară, nu aveam motiv să nu cred că voi fi şi eu un călător de succes. Îmi trebuia un vehicul şi am ales dintre toate, locomotiva cu aburi pe calea ferată

Ulterior, mijeau zori, m-am urcat la bord îmbrăcat cu costum şi cravată, dând la lopată munţi de cărbuni, stabilind recorduri, înconjurat de emisiuni de nori nimbus albaştri, sau răsucind cu un inbus arcul din jucăria fermecată, ţintind la drum aştrii în norduri de fum

În primul sezon mi s-a părut călătoria uşoară. Opream în fiecare gară, împărţind fetelor adevăr şi minciună, ramuri cu flori de măr şi săruturi sub clar de lună şi, în joacă mai anexam un vagon. Începuse să-mi placă. Roi de fluturi desenau în răspăr arabescuri pe geamuri…

Cu timpul s-a îngreunat garnitura. Fierul ca fierul, a oxidat până şi umplutura din el. Pare că trosnesc şinele când trece locomotiva prin tunel, trăgând din greu şi respirând febril în cerul ostil. Nu se mai opresc ploile, de parcă s-ar fi uitat Dumnezeu privind  cum dansează ude şi se hârjonesc, noile paparude...

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu