joi, 10 februarie 2022

Reţeaua



Eu când scriu, trebuie să aud cuvintele!

Fie şi în gând dacă nu le scandez

cu voce tare. Există o traiectorie,

un ritm interior în urcare, definit

de-a lungul lungimii de undă, care

dacă se frânge din zbor o secundă,

înseamnă că i-am greşit Lui Dumnezeu

undeva...

 

Ca să nu-L supăr, refac scriitura

şi încerc să o mai înalţ cu un diez,

să nu pierd nimic din făptura originală

a tainei. Şi chiar de nu potrivesc magic

măsura, mă implic şi nu mă las doborât,

până ce croiala hainei lasă să se-audă

splendoarea vie avută ca model,

nudă.

 

De la o vreme nu mă mai ajută urechile,

ţiuie ca presiunea tăcerii într-un batiscaf.

Ştiu ţiuitul încă din copilărie, l-am ascultat

cu lobul urechii sub pălărie, pâlnie, lipit

pe un stâlp de telegraf, în mijlocul verii,

bătând cu o piatră semnale morse

către cer...

 

În plus, o căţea lupă cu dinţii de fier

latră şi, parcă muşcă din inima mea,

şi nu mai pot intra cu Dumnezeu

în reţea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu