luni, 21 februarie 2022

Premiile ART CREATIV

 


Mă bucur că am împărţit scena premianţilor aseară, la Gala editurii Art Creativ, cu un ofiţer de carieră din generaţia mea locotenent colonel oriunde s-ar afla, în haină militară, sau în haina civilă noncomformistă a poeziei Constantin Sârghiuţă; dar şi cu o tânără poetă la debut, din generaţia care vine, Maria Vasilescu, de care m-am îndrăgostit de la primele versuri lecturate din Figurina(ei) de ceară. Cine a citit Guşterele meu, s-au Tobârlanii după reeditare, ştie că toate femeile de care mă îndrăgostesc poartă numele Maria indiferent cum se numesc... Sper că nici Maria despre care vorbesc acum să nu mi-o ia în nume de rău!

Şi cum să nu te îndrăgosteşti de la prima strigare desluşind:

„Au fost odată nişte oameni/doi -// o femeie neînzorzonată/ şi un bărbat cu vorbe -// şi într-o seară a venit vara/ apoi un tren roşu/ până s-a făcut toamnă/ să se vrea -// femeia şi-a astupat urechile/ ca să-l audă/ bărbatul a închis ochii/ ca s-o vadă/ până la sfârşit -// şi s-a făcut seară/ şi s-a făcut dimineaţă/ şi n-a mai fost nicio zi/

*

M-ai aflat// sunt o figurină de ceară/ îmi întind braţele/ şi picur -// ieri aveam forma ta/ acum sunt/ o cruce// nesigură.”

Să scrii în continuare la fel de curat, simplu, direct şi proaspăt dragă Maria! Succes!

 

Şi, ca şi cum am sorbi dintr-o singură înghiţitură la bar un chot Kamikaze, să-i savurăm şi scriitura prietenului Constantin Sârghiuţă:

*

„Câtă sete se roteşte senină-ntre ploi!/ ca o retină de pasăre călătoare/ sufletul zilei/ trece prin noi/”

Caimacul serii însă a fost luat de Violeta Petre venită de la Constanţa cu Tăcerea paşilor pe sârmă, o antologie în vers clasic pe care din păcate nu o am ca să citez din ea.

Poeta excelează în acest stil şi pe bună dreptate i s-a acordat în final titlul onorific de MADAME POEME.

              O seară întru totul specială, cum speciale sunt şi vor fi întotdeauna gazdele, Daniela Toma şi Ionuţ Calotă, cărora le datorăm mulţumirile noastre!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu