miercuri, 3 octombrie 2012

În căutarea oii fantastice



           Citesc cu plăcere acum, un bestseller al unui scriitor japonez Haruki Murakami născut la Kyoto 1949. Şi ce dacă eu m-am născut lângă Piteşti, 1948. Suntem în urma vieţii, tot pe-acolo.
          El a primit o fotografie de la un prieten, „un peisaj muntos cu păşuni întinse şi turme de oi”. Din acel moment viaţa lui obişnuită şi anostă se va fi transformat într-o adevărată aventură, căci obligat să plece „În căutarea oii fantastice” pe care un personaj misterios a identificat-o în fotografie, va reuşi să dea literaturii o capodoperă (dacă am sta să-i ascultăm pe cei de la Polirom şi, cât am citit trebuie să-i ascultăm!).
          Şi eu am primit o fotografie. Nu am de ales dintr-o turmă. Dar cât de greu să optezi între cele două Mioriţe fantastice!
          La Romanica, cu oaia năzdrăvană s-a mai scris o capodoperă. (Mioriţă laie, laie bucălaie...) Ceva îmi spune să mă iau după blondă, nu după oaie. Altfel copodopera mea va fi... apă de ploaie.

Un comentariu:


  1. Floarea Cărbune20:26
    Să fie vorba de Tezeu şi oaia cu blana de aur?!:)))FRumos!

    RăspundețiȘtergere