duminică, 28 octombrie 2012

Întâmplări de la clasa zero



            Toma de felul lui e leu. Din când în când, mutrişoara lui ia o poziţie războinică şi slobozeşte câte un răget scurt. Nu tocmai într-atât de înfricoşător! După o experienţă din asta, reuşită doar pe jumătate zice către maică-sa:
          – Mami, nu-i aşa că în adâncul sufletului meu eu pot să trag un răget ca un leu adevărat!? Numai că acum, nu ştiu!...

*

          În tramvai Toma şi mamaiu stau pe scaune. Am uitat să vă spun nepotul meu e în clasa zero. Alături o puştoaică. Păr cârlionţat, frumoasă de pică. Minim clasa cincea.
          – Mamaiu, îi zic ce mi-a zis Puiu?... Face semn cu capul către fetiţă.
          – Zi-i treaba ta, îi răspunde mamaiu neutră.
          Stă o clipă, trage aer în piept şi făcându-şi curaj către fetiţă, cu glas mieros:
          – Bună dulceaţă!...
          Dulceaţa deschide către el nişte ochi miraţi, albaştri. Toma cu sufletul îngheţat:
          – !?...
          Mamaiu tot neutră:
          – Poate că n-ai zis bine!

*

          Fetiţa în curtea şcolii:
          – Mama lui Toma, Toma m-a pupat! Nu era reproş, doar un zâmbet complice. Eu ce să zic, către el mustrător:
          – Toma de ce pupi fetiţele? Serios:
          – Pentru că o să fie nişte mame grozave. Ca tine mami!
       ...

*
          Învăţătoarea, către mama lui Toma:
          – Azi la after school Toma nu a fost cuminte de loc.  A tras copii de picioare! El către mine:
          – Da mami dar eu eram hingher şi ei câini! A doua zi când să-l ia de la after, doamna:
          – Iar a tras copii de picioare!
– Da mami, dar nu mai erau câini. Erau pisici...

*

          Cucereşte– mă!
          – Tataie, hai să te învăţ să cucereşti o femeie! Mă uit atent. Mă interesează.
          Îmi arată cu două degete de la mâna dreaptă, arătătorul şi mijlociul în formă de V, deschise către ochii lui. Apoi, cu aceleaşi degete împinge aerul către ochii mei. Îşi dă bretonul rebel la o parte înconvoind puţin degetele şi aruncând zvâcnit, capul pe spate. Şi în sfârşit, depune pe aceleaşi degete, lipite de data asta, o sărutare, lansând-o de pe buze către mine.
          – E rândul tău, cucereşte-mă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu