miercuri, 7 decembrie 2016

9 secunde




 
        “Pentru toţi poeţii mari care au trăit în limba română sǎ păstrăm 9 secunde de liniște!”
            Inspirat poetul Adrian Suciu la capătul unei după-amiezi ca o oază – apărută în deșertul de frig al zilelor – reală, consistentă, într-o Direcţie 9 care pare sǎ fi găsit locuinţă înaltă poeziei vii. Și parcă am văzut atunci fulgi de zăpadă coborând din tavan peste rănile prin care sângeraseră cuiele. Atâta tăcere, după ce dinainte cuvinte libere exersaseră împletituri de lână.
            O întâmplare de ţinută în care clinchetul de pahare, la îndemnul voalat al gazdei, n-a acoperit șoapta poeţilor. Nu se putea altfel cǎci în prejma zilei sale de naștere Mihai Eminescu coborâse și el stând la o masă cu Magda Isanos, Traian T Coşovei, Nichita Stănescu, Dimitrie Stelaru, Lucian Vasilescu, Adrian Suciu, Ciprian Chirvasiu Valeriu Mircea Popa și alţi truditori ce însemnaseră locul.
            Tineri frumoși, statui vii, unii risipitori, au plantat puieţi în ogorul de fum de la Club 99, împădurind dimineţi cu roua limbii române.

Din volumul în pregătire Tablete în alb şi negru.

6 comentarii:

  1. De pe facebook/ Adrian Suciu Ioane, vezi că eu am spus ”pentru toți poeții mari și mici”.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eugen Pohontu ...scoate ”mici”

    RăspundețiȘtergere
  3. Adrian Suciu/ Nu-i scoatem pe ăia mici! Fără ăia mici, nu există ăia mari!

    RăspundețiȘtergere

  4. Ion Toma Ionescu/ Am receptat cum m-am priceput, mai sunt erori de paralaxă... Undele, cu cei mici, ar fi depăsit secundele, la greu... Iar secundele, cele 9, în spirit creativ le-am stilizat într-un pahar de vin care se golise puţin...

    RăspundețiȘtergere
  5. Lucian Vasilescu/ Eu cred că, așa cum a spus înaintașul, ”nu există poeți, există poezie.”

    RăspundețiȘtergere
  6. Eugen Pohontu/ Lucian Vasilescu ....dacă e, dacă nu, nu (tot de la un înaintaș, prezent)

    RăspundețiȘtergere