sâmbătă, 16 octombrie 2021

E pour si move

 


Am descoperit! N-a fost nevoie de microscop şi nici de hărţi ca să nu rătăm  mişcarea de întegrare în absolut!... La fel ca în viaţă, şi în literatură, materia reloaded, reinventat(e) în cărţi, dacă e vie, creşte(!), de la concepţie şi imput, până la germene rezolut!

Să luăm la întâmplare din bibliotecă Guşterele de Tobârlan şi să ne uităm la imagini. Nu e nevoie să răsfoim pagini din roman. Vedem cu ochiul liber cât a crescut animalul de mare. Dacă ne-am strecura în mintea sa, punem pariu că el se crede deja un crocodel candriu, ceva mai pirpiriu, fără exagerare!... Să fie asta din neam?... E o întrebare din cele obscure pe care le am şi mi-am pus-o stând la geam ca o floare în faţa naţiunii. Precum stătea Galilei în faţa raţiuni obscure şi rostea:

E pour si move! în traducere liberă... „Şi totuşi creşte(!)” sau; Cine citeşte Tobârlanul de Guştere îl şi iubeşte!...

LOVE ăsta de jos e un semn cu miez de la un artist olandez. A fost o plăcere să-l citesc. Mulţumesc frumos! Aştept şi un critic mioritic pe bune, să văd ce spune, încă aştept...



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu