joi, 7 octombrie 2021

Nobelul şi microbiştii

 


Despre Mircea Cărtărescu poţi vorbi fără grijă că greşeşti, doar în postura de microbist. Eşti sau nu eşti! El are la activ atâtea goluri premiate şi atâtea ratări de la 11 metri, încât stai să te întrebi dacă nu cumva joacă singur în echipă şi e obligat să acopere toate posturile.

Analizând datele, vei constata fără îndoială că aşa este; jucătorul e un multiplex de poveste. Poate veni la reprezentativa naţională orice antrenor, aşezarea pe posturi în formaţie, începe şi se termină cu Mircea.

Azi, Mircea Cărtărescu are o partidă decisivă în finala Nobelului unde casele de pariuri îl dau (a câta oară?) mare favorit, dar antrenorul Rădoi are o problemă. Mâine, după nici 24 de ore, va avea un meci foarte important cu Germania. Ar trebui să-l odihnească azi(!), Haruki Murakami ăsta, japonezul, adversarul, opoziţia, n-are cum opri echipa învingătoare! Mai bine să-l bage titular mâine, odihnit, să nu-l prindă descoperit nemţii ăia care nu iartă!...

 

P.S. Am în bibliotecă Faruri vitrine fotografii de la Cărtărescu, până  la Orbitor-ul Nimic, doar Solenoidul nu l-am cumpărat, m-am temut că-mi dărâmă zidul... Şi chiar de nu mi-s un microbist cunoscut, am avut un vis în noaptea dinainte de joi. De-aia zic să-l păstrăm şi la anul pe Mircea, cu echipa din el, avem viitorul asigurat! Dacă e cineva de schimbat ăla  e Rădoi!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu