joi, 1 iunie 2023

La mulţi ani Aurel

Când l-am văzut prima oară în mulţimea pestriţă şi în general agitată ce se revărsa în treburile ei, de la un capăt la altul pe Strada Mare a Piteştiului, într-o altă viaţă, am avut de ales între două posibilităţi; căci Aurel parcă plutea în lumea lui, cu toate că de cele mai multe ori era însoţit de prieteni care, prinşi în discuţie, la fel ca el nu se grăbeau.

Dacă mă aflam întâmplător în faţa teatrului, subţire şi înalt, cu părul lui lung strâns într-o coadă, îmbrăcat în haine ceva mai colorate, aş fi putut crede că tocmai ce ieşise la plimbare cu un grup de actori de la Al Davila. Nu era aşa! Ceilalţi puteau fi actori, el mai repede îmi dădea impresia unui chiparos albastru, coborât din decorul unei alte lumi care se mira că argeşenii nu păreau a fi îndrăgostiţi îndeajuns de frumos.

Dacă m-aş fi aflat tot întâmplător la celălat capăt al străzii, cu siguranţă aş fi avut impresia că el coborâse pe treptele Bisericii Domneşti „Sfântului Gheorghe”, direct dintre icoanele sfinţilor şi căuta cu ochii lui ageri în lumina amiezii privelişti, „gleznele Despinei ca o răsuflare de bour în steme”.

Cum spuneam mai devreme sau poate n-am spus, sau am spus prea încet, închin azi pentru prieten şi pentru poet! 

LA MULŢI ANI AUREL!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu