marți, 12 decembrie 2023

Cură de slăbire

 


(Mic dejun cu ou şi cafea)

 

Sunt în întârziere. După orar ar fi trebuit să fi servit deja micul dejun. Azi sunt bucătar. Citesc din reţetar; patru ciupercuţe, un ou prăjit fără ulei, trântit în castron cu mărar peste câţiva tăieţei de bacon tăiaţi mărunt şi puşi la foc mic, în tigăiţa mea specială. Alături într-un ibric mic, foarte mic de alamă(nu-i o dramă mai faci sacrificii când ai abuzat în timp de delicii), fierbe o cafeluţă fără nici un procent de zahăr prefiert în apă, să-mi asigure confortul şi resortul unui trai de mahăr decent, jumătate în rai, jumătate în groapă, evident...

Scot ciupercuţele pe masă şi oul din frigider. Tai baconul tăieţei. Îl pun în tigaie cu puţin ulei. Oul e tare, coaja lui nu se-ndoaie, parcă-i de fier. Mă chinui, dar până la urmă reuşesc. Nevastă-mea se uită la televizor, tace şi mă lasă în pace discretă, cât să mă desfăşor de parc-aş fi singur pe planetă. Mai trage din când în când ochiul pe vizor, să nu fac vreo năsărâmbă.

Şi, cum e natura strâmbă câteodată în gând, taman în clipa aia a intrat văpaia soarelui într-un dâmb de nor. Virez ca din avion, ocolind tigaia şi deversez interiorul oului, ţintind chiuveta. Cojile le expediez direct în castron...

Gălbenuşul pe rozeta de scurgere, e ca ochiul boului în faliment! Ochiul sau boul?... Nu, oul evident!

În acel moment mi-aş fi dorit o disjungere de la eveniment. Bine că nu l-am întins pe covor(!), oul... Nu pricep de ce râde nevasta!...

Başca după treaba asta, prefer cafeaua fierbinte, o turnasem în ceaşcă dinainte şi începuse să se răcească. Nu mai ieşeau aburi din ea, şi am băgat-o în frigider să se-ncălzească. Aşa ceva!...

(Dintr-o carte nouă de tablete la care lucrez)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu