marți, 22 noiembrie 2011

Monitorul acesta are toate culorile pe rafturi






 Sponsor: ASUS
Nume proba: Super monitoare












au ieşit pictorii la miting
jerpeliţi cu bărbile lor soioase
mătură caldarâmul de frunze

s-au coborât de pe ziduri
lunecând din icoane
ca nişte umbre de sfinţi
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nu sunt pictor şi nici nu am de gând sǎ fac o relatare asupra motivelor pentru care anumiţi pictori undeva, au ieşit pe strǎzi la o manifestaţie spontanǎ.
Nici mǎcar nu încerc sa fac supoziţii asupra pretextului ce i-a determinat sǎ se ia de piept cu autoritǎţile. Îmi place sǎ cred cǎ la un moment dat într-o dictaturǎ utopicǎ, s-a pus embargou pe tuburile cu vopseluri, astfel cǎ puteai sǎ cutreieri toate magazinele specializate, nu mai gǎseai peste tot decat alb si negru. ( Libertatea de mişcare a autorului putea pune pe rafturile de la Metopa şi o altǎ culoare reprezentativǎ, spre exemplu puteam alege portocaliul, dar am vrut sa scot din ecuaţie amestecul monocrom al puterii politicului)
V-aş ruga pentru câteva secunde sǎ vǎ transpuneţi în situaţia amǎrîţilor acelora de artişti. În spatele lor spectacolul toamei etala un spectru cromatic desǎvârşit, toate culorile planetei albastre parcǎ nǎvǎliserǎ în Padurea Trivale. Încercuit din toate pǎrţile, verdele clorofilei pierduse bǎtǎlia şi se retragea în devǎlmǎşie pe dealurile cuprinse de flǎcǎri. Bucuria  victoriei strǎlucea dementǎ. Un timp unic în care lumina încalzea din interior. Un timp unic ce-şi savura intensitatea arderii, iar degetele pictorilor cu porii deschişi nu puteau pipǎi pânza, nu puteau încǎlzi amestecând pe paletǎ cu penelul nuanţele, pânǎ sǎ iasa sângele potrivit.
Cum sǎ prinzi cǎtre nemurire în alb şi negru tabloul copleşitor ce se dezvǎluia privirii, cum sǎ imortalizezi limbajul original şi irepetabil al culorilor toamnei!?...
Mǎrturisesc, n-am rǎtacit mult timp prin pǎdurea de gânduri dupǎ ce am trecut de pictori. Am fǎcut câteva poze şi m-am regǎsit în biroul meu.
Tocmai achiziţionasem un monitor profesional din seria P-IPS ProArt, un PA246Q care garanteazǎ un gamut extins, acoperind 98% din spectrul Adobe RGB și este capabil să redea peste 1,07 miliarde de culori; adică un spectru cu peste 30% mai larg decât cel pe care îl pot oferi panourile LCD standard. Şi pe deasupra, calibrarea pentru fidelitatea culorilor era realizatǎ din fabricǎ. Modelul dispune de unghiuri de vizualizare mari (178°) atât pe orizontalǎ cât şi pe verticalǎ, ce-i conferǎ imposibilitatea erorilor de paralaxǎ sau schimbarea culorilor ecranului indiferent de unde-l priveşti.
Pentru gǎsirea unei poziţii ideale, ecranul poate fi rotit atât pe orizontalǎ cât şi pe verticalǎ 90 de grade, dacǎ doreşti sǎ studiezi un document, sau sǎ cercetezi un amanunt în cadru. Şi ca sǎ epuizez toate detaliile tehnice, super monitorul are o conectivitate ridicată, scala reală Quick Fit, ajustare personalizabilă de culori și funcția multitasking Picture-in-Picture, care permite utilizatorilor să vizualize imagini și de la alte surse de semnal, în același timp avand mai multe soluţii de conectare a perifericelor( trei porturi USB, un jack de 3,5, protocoale HDMI, DisplayPort etc)
M-am uitat la poze. ASUS-ul se întrecuse si de data asta pe sine culorile fremǎtau vii.
Între real si virtual mǎ urmǎrea doar pretextul pictorilor.

Postat in cadrul Concursului SuperBlog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu