miercuri, 10 mai 2023

33. Căciula lui Dumnezeu



















Îşi lăsase Dumnezeu căciula
toarsă şi întoarsă,
fire răsucite şi împletite
de Maica Domnului,
din caierul furcii ei
cu flori de câmp
în fânul proaspăt cosit.
O căpiţă cât un munte
se înălţase la ăl bătrân,
taica-mare Tobârlan
în curte, lângă casă.
Ca un fluture zburând,
n-aveam stare,
mă încerca un gând
ca o vâlvătaie
şi până să mă dumiresc
m-am trezit smulgând
o pală de fân
din mijlocul căpiţei.
Cu chibritul am aprins căciula,
N-aveam la îndemână o lumânare...
Şerpii ăia de foc
de-i omorâse tata la coasă
cu furca de fier, şerpuiau
căţărându-se spre cer...
În mintea mea eu îi înviasem,
cu mâna mea i-am stârnit!...
Şi-am fugit,
ascunzându-mă sub masă.
Au venit nişte oameni
de peste drum,
au întins covorul de scrum,
împrăştiindu-l prin curte,
cum au putut şi găleţile
din izvorul de lacrimi
stors din ochii mamei,
au terminat treaba.
O vreme aşteptându-l pe tata,
am rămas sub masă.
Degeaba!...
Tata nu s-a mai întors acasă
niciodată!...
Şi Doamne ce-aş fi vrut
să vină să mă bată!
(Din volumul în pregătire, Fiul măslinului care ar vrea să iasă în lume dar nu ştie să-şi aleagă drumul...)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu