vineri, 19 mai 2023

36.Suav anapoda

 (Din volumul în pregătire Fiul măslinului)

 

 

Mă aflam

într-o complicată

eroare,

listînd la-nceput

o erată, pentru

lucrarea mea viitoare

neredactată...

 

Concret, înălţasem

un zmeu de carton

să pot recepţiona

sau emite sincron

mesajul secret,

de la sau către

Dumnezeu...

 

Dar n-am știut

sǎ strunesc

curenţii de aer,

să fac corecţiile,

pentru că vîntul

mă încăierase

din toate direcţiile.

 

Acul busolei,

cel cu dreapta cale,

parcă turbase

sub cadran,

rotindu-se bezmetic

precum elicea

unui aeroplan...

 

(una

lume

din cartier

ar zice,

că elice,

doar

la elicopter!...).

 

Mișcarea elicei

îmi răsucise braţul

– una cu sfoara zmeului –

în laţul

nodului gordian

spînzurat 

deasupra capului.

 

Mă vedeam din lună,

în Poiana Ţapului

la un Dineu cu proşti,

cu Horaţiu Mălăele...

ţinînd să-şi pună

pălăria pe cap,

cu picioarele...

 

La fel și zmeul meu

– parașută mută –

în loc să-şi fixeze deschis

faţa la soarele,

să recepteze

mesajele cifrate

din Paradis,

 

a confundat raiul

şi s-a trântit de pământ

cu faţa la spate,

amintindu-şi

că i-a promis

iadul,

nestemate...

 

Nu te supăra frate,

da şi răsadul

de roşii, se tăvăleşte

întâi în bălegar şi noroi

şi abia mai apoi

se închină

şi ia lumină din altar!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu