vineri, 19 mai 2023

Aserţiuni la un premiu de poezie

                                                                        *

O poetă obţine un important premiu pentru poezie. Îmi e cunoscut, foarte cunoscut numele respectivei poete, ca al unei vedete de cinema de pe vremuri. O cunosc şi pe ea, am văzut-o cu ani în urmă într-o gaşcă de tineri gălăgioşi de frumoşi, în Sala Oglinzilor din Casa Monteoru, fostul sediu al Uniunii Scriitorilor, aşteptându-l pa Adrian Alui Gheorghe să-şi lanseze Paznicul ploii. N-a mai ajuns atunci!... Nu-mi e cunoscută în schimb poezia dumneaei! Probabil e numai vina mea!

Intru de curiozitate şi parcurg cu bună intenţie, facebook-ul premiantei. Pagini după pagini cu imagini, afişe, reclame, tabere literare, diplome şi coperţi de carte. Merg mai departe, dar nu aflu deloc poezie deconspirată direct de dumneaei. Se pare că pentru autoare, poezia cuvântă doar în carte şi e vie şi sfântă, doar în amvonul bisericii ei de hârtie.

Nu ca tine Ionescule(!), ai scris trei versuri jumate şi eşti gata să le postezi pe facebook instant pe toate patru, dacă se poate! De-aia eşti tu irelevant!...

Derulez în continuare, şi descopăr o cronică cu câteva poeme în ea. Ies din Ofsaid! Am descoperit taina! Un experiment modernist cu de toate: şi sacralitate, şi război în Ucraina cea tristă şi urprinzător, microbistă de catifea... Poezie adevărată tonică şi cu viaţă în ea!

Ionescule nu te lua după facebook, intră-n biserică, doar cartea e sfântă!

Poate că voi intra!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu