sâmbătă, 18 noiembrie 2023

În plasa vremii

 



          Ai un blog sau scrii pe facebook. Nu e atât de simplu să scrii aproape în fiecare zi, dar nici nu te obligă nimeni. E pasiunea ta, poate fi exerciţiul zilnic, antrenamentul, înainte de a oferi în arenă pe terenul de joc, spectacolul de gală.

Ştim, mai ales acum după ce am trăit vremurile Covidului, ce însemnă un meci de fotbal, o partidă de tenis fără spectatori, sau o postare fără cititori…   Spectacolul acela, postarea, poate submina valoarea implicită a unui subiect important şi, necitită, se destramă şi e o altă dramă ce se pierde în neant!… Dar să-mi duc raţionamentul mai departe ca să nu uit în ce parte vreau să ajung.

          Scrisul nu vine de la sine, el cere concentrare, idei clare, prospeţime în expresie şi o ţinută elegantă care să te reprezinte. Rar reuşeşti să fi mulţumit tu însuţi de produsul la care ai trudit. Simţi că puteai să-l finisezi, dar nu e timp să întârzii aspra lui, ca să nu-ţi pierzi puţinii cititori obişnuiţi să intre măcar o dată într-o zi pe blogul tău. Sau să ratezi aventurierii de stil nou, fără cauze, ce rătăcesc prin hăul blogosferic în andropauze... Cu siguranţă vei reveni la text şi-l vei privi sub lupă în oglinzi, când vei dori să construieşti o carte.

          Ai ridicat deja primele grinzi şi-ţi vine-n minte textul respectiv. Nu-l laşi olog, îl scoţi din întuneric, şi-i un bun motiv să-l duci la filolog...

Şi când primeşti nota de plată, mai postezi o dată să numeri like-uri. Pudră de talcuri lunecoasă!...

          Aşteptarea e mare. Te simţi nedreptăţit!... Îţi mai citeşti odată postarea, textul pare bun!... Ţi-ai fi dorit să-l împărtăşeşti cu mai mulţi, ai tu nişte repere, prieteni care ar merita să-l citească, să creşti în ochii lor(!). Şi, ca un delincvent mărunt de ocazie, faci un abuz, o şmecherie nevinovată (nevinovată ţi se pare ţie, eşti confuz!). Pui o etichetă cu numele persoanei importante care contează pentru tine şi într-o clipă eşti pe peretele dumnealui. E de rău, e de bine?

          -E de rău(!), sare fiica mea cea mică, intransigentă. Tată eşti ţigan? Că ţigăncuşă n-aş putea să-ţi spun!... Intri în casa omului fără să baţi la uşă şi te speli pe mâini cu săpun?... N-are cum să-i placă asta nimănui!

          Întreb şi eu pe cei din listă, prieteni ai mei pe al căror perete, cu apucături brunete m-am expus, legând spre linkurile mele, etichete. Ce fac cu ele acum?

M-a luat valul şi-am sărit calul, cum să procedez? Să pun ţambalul pe batistă şi să tac?...

          Mă gândesc, prietenii mei pot alege ce e mai bine pentru ei. Nu vor brunete pe perete, nu se dărâmă planeta, să şteargă eticheta!...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu