vineri, 7 iunie 2013

Scandalul de la Polirom



          Am închis Scandalul. Câteva clipe doar. Simt nevoia să recitesc finalul:

          „Suguro a stins veioza de la capătul patului.

          În toiul nopţii l-a trezit telefonul. Ţârâia insistent. Îl chema. L-a auzit şi soţia, cu ochii larg deschişi...”

          Ţârâitul acela a rezonat şi în capul meu, lipindu-se strident pe ţiuitul urechilor care mă însoţeşte de la o vreme. Şi eu şi Suguro avem 65 de ani. Amândoi am scris cărţi, măcar că pe ale mele nu le-a citit nimeni, sau foarte puţini. Chiar dacă el e japonez, m-au străfulgerat gândurile şi trăirile, obsesiile personajului, recunoscând sub mască propriile mele descoperiri. Periculoasă vârstă, ai puţină libertate de mişcare.

          Prea târziu să mai poţi înfrâna bestia.

          Cu o simplitate dezarmantă Shusacu Endo exploreaza cu bisturiul, despărţind zona întunecată pe linia dintre intenţie şi faptă. Meticulozitatea şi stilul alert al recunoscutului romancier japonez, te ţine în priză şi nu te lasă să stingi veioza.

2 comentarii:

  1. Adrian Grauenfels metode de rating sporit sunt sex si scandal, alege una , preferabil ambele
    acum 2 ore · Îmi place

    RăspundețiȘtergere