luni, 10 septembrie 2018

Curtea cu miracole



În Curtea cu poezie de pe Strada Liliacului nr 7, din Costineşti s-au strâns ca de fiecare dată în septembrie la poveşti, poeţii Direcţiei 9. Eram la apel cu un Ciprian mai puţin, sigur cu cel mai bun!... El a ales să meargă SINGUR în tabăra lui Nichita din cer.
Dar, ca un gorun retezat timpuriu îşi lăsase umbra de mătase în curte şi ne privea de sus bucurându-se cu noi.
Anul acesta spaţiul s-a internaţionalizat primind oaspeţi din şase ţări, poeţi de vârste diferite, dar păstrând în ei spiritul viu al poeziei adevărate.
Am citit poezie vie, am cântat cu Maria Gheorghiu în cor pe câmpul cu lavandă, despre altă Marie, am adus cu voie de la Suciu ofrandă, berea şi vinul poeţilor, bând împreună fără traducător, că nu era nevoie... de la răsăritul de lună şi sfârşitul, în zorii dimineţilor.
O singură tristeţe în plan personal, a doua noapte când să mă „lansez” într-un dans, a venit ploaia şi am rămas în suspans… 

Foto: Mircea Dan Duta, Luiza Cala, Cornel Octavian





























4 comentarii:

  1. Răvrătirea din valuri

    Ciudat, Neptun, înfuriat se răzvrăteste pe noi, în valuri
    Se răstește la oamenii fierbinți de pe plajă
    Noi lansăm temenele iubirii
    Din cântecele stropite cu versuri deșarte
    Suntem supărați pe stropii din cer
    Dar mergem mai departe cu versuri supărate pe viață
    Câte un zeu ne amenință cu tunetele lui
    Și ne spune că e greu să suporte atâtea nebunii nefiresti
    Ale omenirii noastre poetice
    Valurile se răzvrătesc pe noi
    Și coboară din cer
    Ne amenință să ne oprim
    Dar noi mergem mai departe, iubito,
    Mi-e dor de tine
    Și tresar la gândurile mele
    Numai pentru tine.
    Valentin Leahu
    Tuzla Costineti, 2018

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce multa dreptate ai Leahule, mergem mai departe cu versuri suparate pe viata!...

    RăspundețiȘtergere