miercuri, 6 mai 2020

Când iubirea mişcă sori şi stele



În numărul 100 al revistei Actualitatea literară, mă bucur că şi-au găsit un colţ de pagină şi două poeme din Al cincilea anotimp al meu. Mă gândesc, cum îndeamnă şi confratele Nicolae Silade, directorul şi meseriaşul dintâi al tuturor lucrurilor de acolo, filosofând în eseul său de început, Despre gânduri… şi bineînţelesuri (pe scurt), că, într-un număr centenar, spaţiul agrar al cuvântului este limitat de constrângeri. Nu ajunge pentru poporul flămând! Până la iubirile planetare din final, poate fi şi o confruntare…

Pentru asta e nevoie de o lumină călăuzitoare spre lumină, pe care o primesc din start cei cu sufletul curat, cei smeriți, cei iubitori, cei care suferă.”

Ce-avem noi aici? Putea să fie un număr ratat! O rostogolire de cuvinte sărbătoreşti, o pandemie prelungită care să ne ţină izolaţi, „afară”!

Ce spun oamenii ăştia modeşti şi harnici care lucrează pentru Unirea scriitorilor din România despre sărbătoarea lor? Am să reproduc tot:

„Iată-ne ajunși la numărul 100, un eveniment pe care am fi dorit să-l sărbătorim împreună cu voi, cu toți: cititori, colaboratori, redactori, tipografi și susținători. Pentru că datorită vouă am reușit să facem din „încă o revistă” o publicație cu adevărat a Unirii scriitorilor din România, iar pentru asta vă mulțumim. Și sperăm că tot datorită vouă „Actualitatea literară” va fi în actualitatea literară și de acum înainte”

Ar mai fi o retrospectivă a lui Corneliu Ungureanu intitulată La mulţi ani Actualitatea literară! care cu o reală delicateţe vorbeşte despre Literatura Banatului

Felicitări oameni buni! „Când iubirea mişcă sori şi stele…"
 https://actualitatealiterara.ro/al100.pdf

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu