duminică, 28 noiembrie 2021

Festin poetic


Am redescoperit azi, ajutat de amintirile facebook, un text însoţit de imagini ce trebuiau să apară în carte mea Fotografii mişcate pe pagina lui Firiţă Carp. N-a mai apărut dintr-o scăpare şi ca să nu dispară definitiv în neant, e un motiv s-o mai scoatem o dată la soare, instant... 

* 

Rătăcind pe străzile poeziei

şi vinului l-am descoperit

într-o seară pe Firiţă Carp.

Ne aştepta conspirativ

(se tăiase curentul!),

cu o luminiţă în mână,

strecurată dintr-o lanternă de buzunar.

 

N-am cum să uit momentul!

Ni se înfaţişase ca un adevărat

detectiv literar, pregătit

de o nouă aventură,

coborâse în strasse să ne-arate

drumul spre cantonamentul

dumnealui de la editură.

 

Ne-a făcut pârtie cu lumina în întuneric,

nu se mai terminau scările până sus,

mi s-a părut că am traversat toate stările

spaimei din ţinutul siberic…

Nu ştiam, că la capătul liniei de tramvai,

a Direcţia 9, în acea noapte

vom staţiona direct în rai!...

 

Fierbeau sarmalele clocotind rotund

mămăliga răsturnată dintr-un tuci

se odihnea pe un fund de lemn,

fasolea scotea vălătuci

de aburi în altă oală,

semn că se punea de-o răscoală

într-un festin cu haiduci...

 

Dochia în ţinută de gală,

cu eşarfa legată la gât elegant

şi ilic negru cu doi trandafiri la piept,

era hotărât să ne întrebe înţelept

şi galant înainte să stăm

la masa bogată ca musafiri,

dacă ne-am luat poezia cu noi?

 

Doar Cristina n-o avea,

dar ea era poezia însăşi

strălucitoare, nu-i aşa?...

Dochia insista: „E important să aud,

cum a adus-o fiecare,

în cămaşă de noapte, sau nud?

despre poezie vorbesc…”

 

Nu mă feresc să recunosc

am prins nişte şoapte

în parfum de mosc…

Ne-am făcut plinul cu bunătăţi,

a curs vinul, din soiuri alese,

cu dulceaţa şi puterea lui,

iar poezia a dansat pe mese.

 

Doamne! şi ce mai fese

avea dimineaţa,

înainte să se lase ceaţa

peste vederea mea!...
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu