duminică, 14 noiembrie 2021

Acatist

 


Viaţa cărţilor depinde în mare măsură de vieţile oamenilor. Nu te împlineşti în literatură şi nu poţi ajunge ca unitate de timp, preţ de o scânteie pe raftul Bibliotecii din Alexandria, dacă ai norocul să întâlneşti pe parcursul drumului tău de carte, doar oameni care se scurg pe lângă tine în moarte clinică, cu priviri reci şi indiferente, de parcă n-ar fi atins în viaţa lor măcar o femeie, fără să guste din frumuseţea unei sărbători de duminică. Căci ce e cartea decât un sărindar în viitor?

Dacă recurg la memoria mea de autor mai puţin cunoscut, constat că n-am trecut prin ţara de foc, dar nici n-am îngheţat de ger în împărăţia gheţii. Scriam undeva un vers mincinos: Îmi ajung degetele de la o mână…/ până finalizez de numărat în gând prietenii/ şi-mi pare că-s ciung şi mă doare când realizez/ că am operat doar cu numere binare?

Privind raftul meu, pot spune asta cu asupra de măsură, uneori şi duşmanii mi-au fost prieteni.

Cărţile mele s-au bucurat în ordinea anilor înscrişi pe „tricou” de apropierea unor oameni minunaţi unii dintre ei deveniţi îngeri: Gheorghe Tomozei, Daniel Deleanu, Vasile Ghinea, Tatiana Vişescu, Raluca Adelainne Păun, Călin Vlasie, Virginia Paraschiv, Emanuel Pope, Petre Anghel, Marian Barbu, Marin Ioniţă, Domniţa Neaga, Daniela Toma, Alexandru Cistelecan, Gabriel Cojocaru, Adrian Suciu, Firiţă Carp, Florin Dochia, Ioan Romeo Roşiianu, Eugen Pohonţu, Frederik Weerkamp, Zorin Diaconescu, Nicole Dina, Daniel Luca, Daniel Marian, Cristian Gabril Moraru, Adrian Alui Gheorghe, Andy Barcan, Ştefan Mitroi, Eva Monica Szekely. Au mai scris despre cărţi Augustin Doman, Mioara Bahna, Diana Maria Popescu, Dumitru Ungureanu, Aurel Sibiceanu, Virgil Diaconu, Marin Ioniţă, Magda Grigore, Denisa Popescu Martin, Liliana Rus, Lazăr Irina, Romeo Aurelian Ilie, Bucur Serghie, Marian Ilea, Petronela Apopei, Daniel Mariş, Mamier Angela Nache.

Şi nu în ultimul rând ar trebui să trec aici ca într-un acatist literar, editurile care le-au dat viaţă: Ed. Tip-Naste(1), Ed.Paralela 45(5), Ed Transilvania(1), Ed. Inspirescu(2), Ed. Art Creativ(3), Ed. Grinta(2), Ed. eCreator(2), Ed. Detectiv Literar(2), Editura Hoffman(1).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu