luni, 1 noiembrie 2021

Numărătoare inveersă. 73, 72, 71, 70, 69....

 73                                                                         ?





Când m-am descoperit în obiectiv prima dată la şcoala primară, un π-on pe reticul fluturând steaguri în gară, nu avem motiv să nu cred că voi fi un călător de succes. Îmi trebuia un vehicul şi am ales dintre toate, locomotiva cu aburi, şi panglici colorate

Ulterior, mijeau zori, m-am urcat la bord îmbrăcat la costum şi cravată, dând la lopată munţi de cărbuni, stabilind recorduri, înconjurat de emisiuni de nori nimbus, albaştri de fum. Nu simţeam, împingând  jucăria fermecată la drum către norduri 

Mi s-a părut călătoria uşoară în primul sezon. Opream în fiecare gară un minut, împărţeam fetelor ramuri cu flori de măr şi săruturi, şi în joacă, mai anexam un vagon. Începuse să-mi placă. Nori de fluturi desenau în răspăr arabescuri pe geamuri…

Cu timpul s-a îngreunat garnitura. Fierul ca fierul, a oxidat umplutura din el. Pare că se rupe o şină din două când trece locomotiva prin tunel în cerul ostil, respirând febril nori negri de fum... Şi plouă, şi parcă aude Dumnezeu, dansând paparudele ude pe drum...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu