marți, 9 noiembrie 2021

Lista

 


Domnul Sergiu I. Nicolaescu(Dumnezeu să-l odihnească!), criticul, fost redactor șef al revistei”Argeș” într-o perioadǎ clocotitoare (1972-1990), a tipǎrit în 2012 un DSDLA. Staţi liniștiţi, nu e cu dezvǎluiri incitante din arhivele încă secretizate ale securităţii, nici măcar cu cele desecretizate pe care ai putea cu o cerere să le studiezi la CNSAS. Nu năvăliţi la chioșcuri, e doar un Dicţionar Subiectiv De Literatură al Argeșului și el s-a vândut, la un singur chioșc, în incinta Muzeului de Artă.

Cum le potrivește Dumnezeu pe toate! Apucasem să răsfoiesc volumul pe taraba improvizată şi neregăsindu-mă la cuprins, nu l-am mai cumpărat. La câteva zile m-am întâlnit întâmplător cu emblematicul estet și critic argeșean la Centrul Cultural. Nu m-am putut abţine și i-am strecurat reproșul. “Iar m-aţi uitat maestre, ca pe vremuri când mi se luase dreptul să public în revista Argeş. Eram pe listă!...”. “Greșești, tu știi cǎ te apreciez, te apreciam şi atunci, dar trebuia să ascult de porunci!(...) Am vrut să-ţi scriu şi prefaţa la Dosarul Albaștrii, dar n-ai insistat.

Te-am prins în carte, dar nu ştiu cine te-a tăiat la Cuprins de pe listă...”

Probabil în compensaţie am gândit eu, în nota mea optimistă.  

Vǎ mǎrturisesc, când a scos Dicţionarul din geantă şi l-a deschis la litera I, pg 120, am înflorit puţin! Ca atunci când sorbi cu o amantǎ, un pahar cu vin. Nu vǎ gândiţi la mai mult, cǎ sunt doar câteva rânduri!…




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu